"warm" starten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2004 23:25 #55136 door
"warm" starten is gemaakt door
Het gebeurt heel af en toe dat, als ik 's morgens start, de motor snel aanslaat maar daarna afslaat doordat ik iets te weinig gas geef. Laats met een paar graden vorst gebeurde dat ook. Om daarna weer te starten duurt meestal een tijdje en ging deze keer door de verminderde capaciteit van de accu niet. Dit gebeurt altijd op LPG. Ook starten nadat hij een paar minuten stil gestaan heeft gaat slechter dan een koude start. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2004 08:34 #66974 door
Beantwoord door in topic "warm" starten
Als de motor (en het koelwater) nog koud is, en je start een tweede keer vlak na elkaar op LPG, dan 'bevriest' de verdamper vaak en gaat het starten dus moeilijker. Meestal kun je na even doorstarten (het koelwater wordt dan rondgepompt) alsnog wel weer starten - als de accu goed is (alternatief is natuurlijk om hem even op benzine te starten). Overigens treedt kan dit 'probleem' net zo goed 's zomers optreden bij 30 graden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2004 08:37 #66973 door
Beantwoord door in topic "warm" starten
Dit komt omdat je de motor dan verzuipt op LPG. Tijdens het starten blijft de LPG toevoer gewoon openstaan, waardoor je dus een te grote hoveelheid gas in je spruitstuk en cilinders krijgt.Remedie voor dit probleem is het volgende: als je start en hij slaat niet aan, zet dat de benzine/lpg schakelaar in de middenstand tijdens het starten. Je merkt dan bijna gelijk dat de motor aan wil gaan slaan. Dit doet hij op het restje gas dat zich verzameld heeft in het spruitstuk, luchtfilter en cilinders. Als je dit merkt, dat de motor aan wil slaan, zet dan pas de schakelaar weer in de LPG stand. De motor loopt dan en hij verbrand het gas dat aangeleverd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-01-2004 08:58 #66972 door
Beantwoord door in topic "warm" starten
Ik had dit probleem als ik naar eventjes stilstaan weer wou starten. Na het stellen van de kleppen merk ik hier niks meer van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.