motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2004 17:52 #55109 door
motor is gemaakt door
Doordat mijn motor (B18B) van onze amazon onrustig liep is deze opnieuw afgesteld. Vernieuwd zijn bougies, bougiekabels, verdeler, rotor, contactpunten. Toch blijft de motor onrustig lopen. Hij loopt op drie poten. Bij meer gasgeven hoor je het niet, maar hij is minder fel in vergelijking met een andere amazon. Ik heb dit zelf aan den lijve ondervonden. De motor heeft na afstelling en nieuwe onderdelen aan een testkast gestaan. Hieruit kon niet opgemaakt worden wat de oorzaak zou kunnen zijn. De compressie is ook gemeten en deze ligt tussen de 10,5 en 11 bij de vier cylinders. Wie weet wat het probleem is?Alvast bedankt.Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2004 18:47 #67056 door
Beantwoord door in topic motor
Hallo Paul,Als drie van de vier cilinders het doen, en de compressie ligt tussen de 10.5 en 11, dan moet de oorzaak te vinden zijn in de ontsteking. Met name het deel tussen verdelerkap en bougie zal het probleem moeten geven. Ik neem aan dat hij niet vonkt op de betreffende cilinder. Dat kun je makkelijk controleren. Loop vervolgens na of je verdelerkap okay is en de betreffende bougie is ook goed, meet dan de weerstand van de kabel. Als je bougie goed is, en de verdelerkap is ook okay, zoek het dan in de kabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2004 20:36 #67055 door
Beantwoord door in topic motor
Hallo JaapIk heb een soort gelijk probleem gehad,voornamelijk als ik op Gas reed op benzine deed hij het beter.Een van de bougiekabels bleek de weerstand niet meer goed te zijn.Ik weet niet meer hoeveel de weerstand moest zijn maar in ieder geval moest deze van elke kabel et zelfde zijn.Sucses Andre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2004 15:13 #67054 door
Beantwoord door in topic motor
De kabels tussen de distributeur en de bougies moeten elk ongeveer 1 kOhm zijn. Maar van mijn oude bougiekabels was er eentje 393 kOhm zonder dat ik daar ooit iets van gemerkt heb (ik kwam er pas achter toen ik ze had doorgemeten). Toen ik de oude kabels vervangen had, heb ik geen verschil gemerkt. De vervanging was overigens preventief, ik houd niet van onaangename verrassingen.<br>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.