koppakking
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2004 12:32 #55044
door
koppakking is gemaakt door
Mijn amazon B20 heeft minder vermogen. Hiernaast wordt de koelvloeistof te heet en zijn er kleine bubbeltjes te zien in de radiateur als ik de dop opendraai en de motor laat draaien. <br><br>Zou dit op een lekke koppakking kunnen duiden? <br><br>Waar kan ik dit aan herkennen?<br><br>Wat zijn tips om een koppakking te vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2004 12:15 #67267
door
Beantwoord door in topic koppakking
Een compressie test zal duidelijkheid geven, mijn vermoeden is inderdaad een lekke koppakking.Als je geen sleutel ervaring hebt zou ik dit overlaten aan een deskundige, of in iedergeval deze persoon er bij halen en het samen doen. De klus opzich valt wel mee.Succes Kees Vos Ede
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2004 21:28 #67266
door
Als je de olievuldop losdraait en er "mayonaise" aan vast plakt weet je het zeker. En vergeet dan niet je kop te laten vlakken...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2004 08:55 #67265
door
Jullie doelen op
'sludge'
<br><br>Blijft nog steeds de vraag hoe weet je zeker dat je een lekke koppakking hebt?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2004 14:06 #67264
door
Beetje garage bedrijf heeft een "snuffelaar" apparaatje dat je op je radiatorvul opening zet en meet of er in je koelvloeistof nou wel of geen CO (of CO2) zit(ken de werking niet precies)voor als je lekkage tussen cilinder en koelvloeistof hebt.Lekkage tussen olie en koelvloeistof:olie wordt grijzig ,koelvloeistof ook.Lekkage tussen 2 cilinders onderling ,geen vloeistof verlies(of vermenging)maar ook geen compressie meer op de betreffende cilinders(bij stationairdraaien bougie kabels 1 voor 1 los halen en kijken of toerental terug valt of niet)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2010 14:10 #67263
door
Eeh Harry mayonaise kan je ook hebben met een gasbak die te korte ritjes maakt...