alternatieve carterventilatie

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2004 21:59 #54998 door
<p>In mijn PV-444 is een B20 ingebouwd (zit nu in het afbouwstadium) en dan behoort de carterventilatie via o.m. de olievuldop te gaan. Nu is het probleem dat als de desbetreffende slang op de vuldop zit, de motorkap niet dicht wil, omdat de dwarsstang aan de motorkap dan precies op die slang rust. Is er ook een andere manier om een efficiente carterventilatie te verkrijgen? Zelf dacht ik aan het boren van een gat in het andere eind van het kleppendeksel om daar een nippel in te monteren met een K&N carterventilatiefilter. Zijn er meer opties?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2004 23:16 #67451 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
Hoi Gert, lijkt een goed plan. Denk bij het monteren van een pijpje om de diameter . als je die hetzelfde houd als de origineel dan kan je er zon filtertje in stoppen , zodat je de olie niet je slang inpompt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2004 11:49 #67450 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
Er zijn toch ook kleppendeksels met de olievuldop in het midden, heb het probleem dan ook?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2004 13:47 #67449 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
<p>Nee, maar dan heb je volgens mij een kleppendeksel voor een B16-motor en past die ook op een B20? En zo ja, past dan de olievuldop van de B20 op dat kleppendeksel? Twee keer ja is dan inderdaad een oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2004 22:42 #67448 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
Gert, wat bedoeld wordt is het kleppendeksel B18 uit de jaren 62 + 63. Past ook op de B20 en de vuldop is ook dezelfde maatvoering. Tjakka !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2004 23:16 #67447 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
Alternatieve oplossing is het B18 carterventilatie systeem monteren, werkt net zo goed, als je de PCV maar op tijd vervangt (€2,50). Je kan ook naar een echt oud systeem zonder geforceerde carterventilatie met afvoer naar de open lucht (via een filtertje). Werd op vroege B18 motoren gebruikt en geeft het beste resultaat, het milieu is er minder blij mee echter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2004 23:55 #67446 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
Wat is PCV?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2004 00:17 #67445 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
Pvc staat voor positive carter ventilatieHetgeen betekend dat de lekgassen die in het carter komen d.m.v. een slang terug gevoerd worden naar het inlaat spruitstuk om opnieuw te woder verbrand. ( positief is dus goed voor het milieu )John Posthumus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #67444 door
Beantwoord door in topic alternatieve carterventilatie
Positive Crankcase Ventilation....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD