lekkende vilten keering krukas na stilstand

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2004 18:14 #54992 door
Na een half jaar ijverig sleutelen en lassen komt het einde in zicht, alleen nog strakmaken en spuiten en dan is die klaar.Maar nee hoor vanochtend ontdekte ik dat de moter wwarshijnlijk een lekkende krukaskeering heeft achter bij de bak.Deze lekte altijd al wel een beetje maar nu druppelt het behoorlijk door.Waarschijnlijk zit er nog een vilten keerring in.Nu hoopte ik dat deze door het stilstaan verdroogd is en dat als de moter straks weer loopt het vilt verzadigd zal worden en dat de lekkage weer wat afneemt.Ik heb een nieuwe rubberen keering klaarliggen alleen op dit moment beschik ik niet over een brug, en ik ben het sleutelen op dit moment eigenlijk even zat.Heeft iemand ervaring met een lekkende vilten keering (na stilstand) en klopt mijn theorie, of zal ik er toch aanmoeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-02-2004 22:23 #67462 door
Die vilten keerringen gaan sowieso lekken, stilstand of niet. Dus ook al lekt ie (nog) niet is het bij werkzaamheden aan de koppeling eigenlijk standaard om dan ook maar even het vliegwiel te verwijderen en het aangepaste keerringhuis met rubberen keerring te plaatsen.<br>Ik acht de kans heel klein dat de lekkage door ingebruikneming vermindert.<br>Voor het vervangen van de koppeling, dus ook van de keerring, heb je niet persé een brug nodig. Ik heb het op vier assteunen klaargespeeld, maar het was toen wel hartje zomer...(zweet, zweet).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.