carterontluchting/topsnelheid e.d.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2004 16:59 #54951 door
vandaag vielen op mijn werk ( mijn gedachten dwalen daar wel eens af, ik surf dan over het forum en kwam vandaag hierover wat artikelen van Lennard en Jasper tegen) alle puzzelstukjes op hun plaats: een naar mijn gevoel moeizaam presterende B20A, een te lage topsnelheid van de m.i. wel gezonde motor, een bij stationair klepperende remdrukbekrachtiger, misschien wel het oliepluimen bij gas terug nemen (dit later), en nog wat andere ongerieven. Wat blijkt: de slang van de carterontluchting van onze niet zo lang geleden aangeschafte combi, blijkt verwisseld te zijn met die van de rembekrachtiger waardoor in het spruitstuk een overvloed aan (vette)lucht, afkomstig vanonder het kleppendeksel kon worden aangezogen met als gevolg een veel te arm mengsel, terwijl de rembekrachtiger het moest doen met slechts 3,5 mm doorlaat.thuisgekomen (ik was vandaag op de fiets) als eerste de kap open en ja hoor, bingo. Straks het systeem even op orde brengen door wat slangen in te korten enzo. ik heb zeer goede hoop dat de combi en ik daarna weer wat meer tot elkaar gekomen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2004 18:55 #67664 door
Beantwoord door in topic carterontluchting/topsnelheid e.d.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt. Bij mij was het ook vekeerd om gemonteerd. Merkte echter geen verschil toen ik alles terug goed aangesloten had. Zowiezo is bij B18 altijd slang van oliedop naar spruitstuk.verder veel succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 11:06 #67663 door
Beantwoord door in topic carterontluchting/topsnelheid e.d.
de eufori was van korte duur. helaas geen verschil.................

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2004 11:08 #67662 door
Beantwoord door in topic carterontluchting/topsnelheid e.d.
Toch goed dat je de carterontluchting omgedraaid hebt. Bij b20 zit namelijk geen terugslagklep waardoor backfire zeer nadelige gevolgen kan hebbem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.