distributietandwielen b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 09:05 #54944 door
distributietandwielen b20 is gemaakt door
Distributie tandwielen vervangen ? Heb pas deze 145 met B20 blok wat goed loopt zonder bijgeluiden. Hoe weet ik wanneer ik de tandwielen moet vervangen en/of hoe kom ik dit te weten dmv luisteren of demonteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 12:33 #67708 door
Beantwoord door in topic distributietandwielen b20
Beste Ger, als je een tik hoort aan de voorkant van de motor dan is het distributietandwiel aan vervanging toe. Heb ik onlangs zelf meegemaakt. Je kunt het ook zien als je het deksel eraf haalt maar dat is veel werk en niet nodig als je geen getik hoort. Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-03-2004 13:57 #67707 door
Beantwoord door in topic distributietandwielen b20
Een plots toenemend geklepper na het loslaten van het gaspedaal bij hogere snelheden is een karakteristiek geluid van distributietandwielen die op hun retour zijn. Zolang zoiets niet optreedt gewoon blijven rijden. Als het getik begint is er nog geen reden voor paniek. Zelfs als de nokkenas plots niet meer aangedreven wordt kunnen de kleppen niet in botsing komen met de zuigers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2004 00:30 #67706 door
Beantwoord door in topic distributietandwielen b20
Als je een storboscooplamp op de auto aansluit en je ziet een bewegend beeld op de krukaspulley dan is er reden aan te nemen dat het einde nadert.Ook kun je de motor op het bovenste dode punt zetten en als je dan de fanbladen pakt en je voelt een lichte vrije slag als je heen en weer beweegt, weet je het zeker.Bij mij was het 500 km na constatering mis en stopte de motor er volledig mee.Ga, zeker als je veel rijdt voor stalen tandwielen, kost een beetje meer, maar je bent er voor altijd vanaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-03-2004 19:49 #67705 door
Beantwoord door in topic distributietandwielen b20
Bedankt voor de tips en ben nu redelijk op de hoogte van constateren van eventuele slijtage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-03-2004 16:03 #67704 door
Beantwoord door in topic distributietandwielen b20
Een veel voorkomend euvel is dat de olie sproeier tussen de distributie-wielen verstopt raakt, met het gevolg geen smering van de wielen, defect raken van het nokkenaswiel....enz. Maar gelukkig is het geen diesel en is het euvel verholpen met het monteren van een nieuw wiel. Tip: Sommige handboeken geven een aantrekmoment van 13-15 m.kg voor de nokkenasmoer. Niet doen. Het is een fijne draad, en het kost je gegarandeerd het drraadeind op de nokkenas. Dat is dan wel weer te repareren, door er een M-12 draagat in te tappen. maar dat is weer extra moeite. Wat het aantrekmoment wel is, weet ik ook niet, maar ik zou niet boven de 7 m.kg gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2004 16:42 #67703 door
Beantwoord door in topic distributietandwielen b20
Lijkt mij belangrijk genoeg om de sproeier te gaan controleren voordat ik echt met de Volvo ga rijden dus bedankt voor deze raad. Aanhaal momens is trouwens ook handig om te weten en onm schade te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.