olie verversen na stilstand

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2004 13:22 #54932 door
olie verversen na stilstand is gemaakt door
Volvovrienden,een vraag uit de categorie 'de kip en het ei'. Na een winter lang mijn amazon op blokken te hebben laten staan, komen de eerste ritten weer in zicht. Nu vroeg ik me af of het beter is zonder eerst de motor warm te laten draaien de olie te verwisselen. Dit omdat alle olie, incl. de vuildeeltjes, in de lange periode volledige gezakt moet zijn. Aan de andere kant is olie uit een warm blok makkelijker uit het blok te verwijderen. Wat zou het beste zijn, of maakt het eigenlijk niet zo veel uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2004 14:06 #67743 door
Beantwoord door in topic olie verversen na stilstand
gewoon warm...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2004 14:32 #67742 door
Beantwoord door in topic olie verversen na stilstand
niet alle olie zakt weg, dus ik zou eerst een stuk gaan rijden; maar overweeg voor volgend jaar twee andere mogelijkheden:zet je auto niet stil gedurende langere periode, gewoon door blijven rijden tenzij er een berg pekel ligt; is altijd beter voor de gehele auto. Wil je de auto toch een paar maanden opbergen, ververs de olie dan voordat je hem wegzet, staat ie lekker met schone olie te wachten op de lente zonder dat rommel die normaal in de oude olie zit vervelend doet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-03-2004 17:22 #67741 door
Beantwoord door in topic olie verversen na stilstand
Warm rijden, dan pas aftappen. Ik zou ook de olie minimaal een uur laten uitdruppelen voordat je er niewe in doet. <p>Het verdient aanbeveling om de olie vóór het stallen van de auto te verversen. Gebruikte olie bevat allerhande stoffen (zuren bijv.) die niet goed zijn voor de motor. Bij schone olie heb je dat uiteraard niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.