motortemperatuur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2004 12:20 #54875 door
motortemperatuur is gemaakt door
Van mijn Ama '67 B18 loopt de laatste dagen de motortemperatuur op tot aan het laatste witte vakje op de meter. Door te rijden koelt de motor wel en zonder thermostaat blijft de meter zelfs links van het midden. Mijn huidige thermostaat (82 gr.) verwisselt met een nieuwe, echter zonder resultaat. Waterpomp lekt niet, expansievat blijft tot boven minimum gevuld. Motor loopt goed, kachel doet het. Moet ik het systeem eens doorspoelen met water? Wat zijn de symptomen van een verstopt koelsysteem? Graag reactie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2004 12:38 #67922 door
Beantwoord door in topic motortemperatuur
Als je de kachel aan zet daalt de temperatuur dan?Als dat het geval is dan zit er mogelijk een verstopping in de buis die boven door de kop loopt. Heb ik een aantal jaren geleden een keer meegemaakt, euvel deed zich toen ook van de ene op de ander dag voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2004 12:43 #67921 door
Beantwoord door in topic motortemperatuur
t'zou ook gewoon een defect van je meter kunnen zijn.(misschien recent vervangen door een b20 uitvoering??)Als je systeem verstopt is verlies je op den duur echt wel vloeistof(temperatuur/druk loopt dan te hoog op)Je radiateur lijkt het niet te zijn (omdat je meter links blijft staan) en ik ga er van uit dat je thermostaat niet "ondersteboven" is gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2004 13:08 #67920 door
Beantwoord door in topic motortemperatuur
<p>Loopt de meter in het begin ook door tot in het rood?<br> <br>Volgens mij zijn er vijf mogelijkheden of combinaties voor overhitting van de motor </p><ul> <li>De thermosstaat werkt niet goed<br> Te controleren door de thermostaat in een pannetje kokend water te hangen en te kijken of de thermostaat opent</li> <li>De radiateur is (gedeeltelijk) verstopt<br> Spoel het systeem door vervang bij verpulverde lamellen de radiateur</li> <li>De motor staat niet goed afgesteld, meetstal het ontstekingstijdstip</li> <li>Er is te weinig koelvloeistof </li> <li>Waterpomp is defect.<br> Zit er speling op de pomp?</li></ul><p>Als ik jou was zou ik de motor opnieuw afstellen omdat je al een andere thermostaat uitgeprobeerd hebt en genoeg koelvloeistof hebt. Als alles goed is, blijft de tempratuur van de auto iets voor de helft van het tweede rode vlakje. +/- 85 graden. Ook als je op gas rijdt of als de motor stationair loopt</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.