gierend geluid waterpomp b16

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 21:00 #54798 door
Regelmatig maakt mijn waterpomp van een B16a een hooggierend geluid, vooral bij een laag toerental. Het is nog een waterpomp met een smeernippel. Deze heb ik met weing vet gesmeerd. De pomp lekt niet.Moet ik nu mijn waterpomp reviseren, of is er nog een andere oplossing mogelijk.Alvast bedankt voor de reactie.Gr,Gerrit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 21:12 #68250 door
Beantwoord door in topic gierend geluid waterpomp b16
<p>Is het zeker dat het geluid afkomstig is van de pomp zelf en niet wordt veroorzaakt door bv. een niet goed vastzittende poelie of door een ander onderdeel, zoals de dynamo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 21:21 #68249 door
Beantwoord door in topic gierend geluid waterpomp b16
indien de pomp(as) die je hoort: vervangen door een nieuwe as.. maar..... dan blijken er altijd weer andere dingen en onderdelen ook behoorlijk aangevreten te zijn zodat je na een boel gesleutel en gepruts meer uitgegeven blijkt te hebben dan de prijs van een nieuwe...<BR>Zijn wel heel veel duurder bij een B16... Is daar niet een kloon voorhanden?<BR>403352 AS WATERPOMP B4B/B16 11.35 <BR>419064 WATERPOMP B4B/B16 87.39

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 21:35 #68248 door
Beantwoord door in topic gierend geluid waterpomp b16
De dynamo is een paar maanden geleden helemaal gereviseerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2004 21:36 #68247 door
Beantwoord door in topic gierend geluid waterpomp b16
Ik wel gezien dat ze bij VOD een gereviseerde hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2004 16:14 #68246 door
Beantwoord door in topic gierend geluid waterpomp b16
Heb je de dynamo recht teruggezet. Zelf heb ik de dynamo door een wisselstroomexemplaar vervangen. Het gat voor de bevestiging op het blok is echter te ruim waardoor de dynamo iets scheef staat, helaas koop je dit zo. Gevolg is dat de v-snaar niet helemaal recht over de poelie loopt, dat geeft ook zo'n geluid bij lage toerentallen. Bij hoge toerentallen weet ik het niet omdat m'n motor dan veel meer lawaai maakt dan de v-snaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2004 19:52 #68245 door
Beantwoord door in topic gierend geluid waterpomp b16
Er zit inderdaad een wisselstroom dynamo op.Het lijkt mij een goede tip om eens goed te kijken of de v-snaar recht zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2004 22:32 #68244 door
Beantwoord door in topic gierend geluid waterpomp b16
Bij mij was het de v snaar die te slap stond. Als de dynamo moet werken, vlak na het starten gaat die slippenDe speling mag maximaal 2 cm zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.