olielekkage

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 15:10 #54791 door
olielekkage is gemaakt door
Ongeveer een maand geleden mijn cilinderkop laten vlakken wegens ongehoorde olie-en koelvloeistoflekkage. Nieuwe pakkingen, momentsleutel etc, etc, kortom volgens het boekje weer gemonteerd en...lekvrij. Althans de eerste weken...Daarna begon het langzaam weer te lekken, alleeen olie deze keer en nu is de lekkage weer op het niveau van voor de reparatie. Olieverlies doet zich alleen voor aan de voorkant en dan nog voornamelijk aan de spruitstukzijde, net als eerst.Wat zou dat toch kunnen zijn? Zo'n kop trekt toch niet zo krom? Ik zal de hele exercitie weer moeten herhalen maar heeft iemand enig idee waarom het olielek alleen op die plaats is? En heeft iemand dit ook gehad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 15:53 #68269 door
Beantwoord door in topic olielekkage
Helemaal vergeten te vermelden:B20A motor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 16:10 #68268 door
Beantwoord door in topic olielekkage
Hoe vlak was het onderblok daar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 17:44 #68267 door
Beantwoord door in topic olielekkage
Misschien is de oliedruk te hoog. De druk die de oliepomp kan leveren kan vanaf een bepaald toerental hoger zijn dan toegestaan. Elke motor heeft daarom in het smeersysteem een klep die opent als de druk boven een bepaalde waarde komt. <br>Het komt niet vaak voor - maar het gebeurt - dat de klep niet opent wanneer dat moet. Mijn advies is dus dat je de oliedruk laat meten bij diverse toerentallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 20:20 #68266 door
Beantwoord door in topic olielekkage
Reken op een krom onderblok. Deze blokken staal (hoe groot ze ook zijn) zetten zich in de loop der jaren ook (net als de kop).Remedie: kop eraf, vlakheid van onderblok meten met een rij, en dan de keuze maken of het blok gedemonteerd moet worden of niet. Heb ik zelf ook gehad; je komt niet van het koppakking vervangen af!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2004 21:34 #68265 door
Beantwoord door in topic olielekkage
Om dan de datum van overlijden nog langer dan je verwacht te rekken, wil pakkingpasta na gruwelijk grondige reiniging nog wel eens helpen. Lapmiddel, maar als de boel toch gevlakt en gedemonteerd moet worden kan het weinig kwaad en rek je dat moment met een paar maanden. Je kunt ook het moment van de voorste 4 bouten ca 30%verhogen naar 13, maar dan trek je de kop krom, lost het probleem wel tijdelijk op....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-04-2004 09:19 #68264 door
Beantwoord door in topic olielekkage
Hallo HarryDit kan een paar dingen betekenen.A. Jou onderblok is krom ( komt vaak bij b30 voor) deze kan ook gevlakt worden.B. je heb een veel te hoge oliedruk.Deze kun je opmeten.Het ligt ook een beetje aan de conditie van de motor.Mocht je nog vragen hebben,Bram Revisiespecialist0629295828

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.