vp bb30 motor b18 afstellen?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 10:57 #54756 door
Beste mensen, Ik ben sind kort in het bezit van een VP BB30 met een RB keerkoppelingDit is een scheepsuitvoering die op benzine draait en na te zijn warmgedraaid kon worden overgeschakeld op peterolium, een prachtige motor watergekoeld via een watergekoeld spruitstuk.Deze motor kan niet meer op peterolium draaien omdat het speciale deel van de carburateuren de dikke koperen koppakking niet meer aanwezig zijn.(er zit nu een gewone koppakking op en de carburateur zit nu rechtstreeks op het spruitstuk.Ik wil dit ook niet meer omdat ik anders teweinig pk`s overhouDe basis is een B18 blok met een Zenith VN30.Ik heb de motor opnieuw opgebouwd en moet hem nu opnieuw gaan afstellende kleppen,ontsteking ,carburateur enz.Mijn vraag is hoe moet ik dit doen is hier een nederlandse handleiding voor Welke volgorde moet ik doen wat zijn de waarden van de instellingen enz.Wie kan mij helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2004 16:23 #68408 door
Beantwoord door in topic vp bb30 motor b18 afstellen?
kleppen 0,45mm-0,50mm.<BR>puntjes 0,40mm<BR>vervroeging 21-23 graden bij 1500 toeren, vacuum (indien aanw)los.<BR>Dan zou ie moeten lopen.<BR>Zenith-carb weet ik niks van maar voor de mengselafstelling zou je een colortune-bougie kunnen gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2004 23:11 #68407 door
Beantwoord door in topic vp bb30 motor b18 afstellen?
Ha Ron,mijn pa heeft onlangs uit zweden een klassieke, 90 jaar oude, petterssonboot ingevoerd, ter restauratie en vermaak. Hierin zit - nu - een Volvo Penta B16 in scheepsuivoering. Wij hebben gezocht naar onderdelenboeken en dat soort zaken en hebben die wel gevonden. Het precieze adres ben ik even kwijt, maar ik zal nog even zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2004 23:19 #68406 door
Beantwoord door in topic vp bb30 motor b18 afstellen?
check www.volvo.com/volvopenta/se/sv-se/ en zoek even verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2004 13:25 #68405 door
Beantwoord door in topic vp bb30 motor b18 afstellen?
Ik reageer even op de vraag :mijn emailadres

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.