wanner vervangen distributietandwielen?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 22:01 #54726 door
Beste forumleden,Vandaag ben ik bij een Volvo-expert geweest voor een nieuw contactslot. Even napratend en kijkend kwam hij er achter dat er 2 a 3 mm. ruimte op de tandwielen zit. ( de fan bewegen en naar het merkteken kijken )Is dit nu een reden om de tandwielen binnen korte termijn te vervangen of moet ik wachten tot ze zelf beginnen te ratelen. Ik maak mij een beetje druk over de ontstkingstijd enz.Graag uw mening!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 23:57 #68535 door
Beantwoord door in topic wanner vervangen distributietandwielen?
Als je het merkteken op de distributiedeksel bedoelt ben je alleen de rek in de V-snaar aan het meten als je aan de fan draait. Als je een merkteken ergens op je verdeler bedoelt dan zou ik er nog niks aan kunnen zien zolang je de centrifugaal gewichten niet vastzet. De enige manier is om het distributiedeksel eraf te halen en dan de speling te meten. Je kan dan eigenlijk beter wachten totdat het begint te rammelen en er dan stalen tandwielen op zetten. Om helemaal zeker te zijn kun je het ontstekingstijdstip met een stroboscoop goed zetten, dus met draaiende motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2004 21:49 #68534 door
Beantwoord door in topic wanner vervangen distributietandwielen?
Als er speling op de tandwielen zitten zou ik direct vervangen.Bij mij was het binnen een week na constateren van speling uit met de pret.En ik had nog geen milimeter speling.Heb nu stalen tandwielen en hoor er niets van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2004 11:59 #68533 door
Beantwoord door in topic wanner vervangen distributietandwielen?
Hoi Cees, zit er speling op je distributietandwielen, raadt je aan snel te vervangen. Kans is groot dat je onderweg stil komt te staan omdat de tanden van het kunststof wiel er met geweld afvliegen. Helaas daar ervaring mee gehad. Bij mij zitten er nu 2 stalen distributiewielen in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.