volgorde van kleppen stellen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2004 14:42 #54713 door
Ik ben in het bezit van een B18 motor in een scheepsuitvoering (BB30).Ik heb inmiddels de kop laten vlakken en de klepzittingen laten slijpen.Maar nu moet ik de tuimelaars weer monteren en de kleppen stellen, nu is mijn vraag in welke volgorde moet ik deze gaan stellen ,aan welke kant begin ik met afstellen bij het vliegwiel? en wat is de 1e zuiger aan welke kant is dat ook aan het vliegwiel?Alvast bedank voor de hulp, Groet Ron uit Leeuwarden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-05-2004 15:01 #68580 door
Beantwoord door in topic volgorde van kleppen stellen
Zuiger/cilinder nr 1 zit aan de voorkant, nummer 4 zit aan de achter/vliegwiel kant.<br>Kleppen kun je stellen in alle volgordes, maar een tip is het zo te doen dat als je klep 1 afsteld, klep 8 dan open moet staan. Klep 2 = klep 7 open, klep 3 = 6 etc. <br>Klepzittingen laten slijpen? Als je geen harde klepzittingen hebt laten inzetten had je dat misschien beter niet moeten (laten) doen, aangezien het verharde laagje er nu dus afgeslepen is... <br>De scheepsmotoren hebben andere nokkenassen, met andere motorkarakteristieken. Heb je wel een nokkenas van een auto geplaatst? <br>Ben Flierman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.