oliedruk b16

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2004 10:27 #54619 door
oliedruk b16 is gemaakt door
goedemorgen,ik zal het niet over voetballen hebben, maar over mijn oliedruk van een B16a bij een warme motor op toeren geeft ie een waarde van 3 bar maar stationair loopt het terug naar 0.motor is gereviseerd nieuwe oliepomp ,zuigers, veren ,lagers en harde kopKijk ik in de kop dan zie ik nauwelijks olieen bij gas geven spetterd het niet zo en nu mijn vraag moet ik me zorgen maken?of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-06-2004 22:45 #68990 door
Beantwoord door in topic oliedruk b16
Ik heb het na moeten kijken want normaal gesproken heb je op een B16 geen oliedrukmeter..wat niet weet dat niet deertEr wordt alleen gesproken van een oliedruk bij 2000 toeren, die moet bij warme motor 2,5-3 kg/cm2 bedragen.Helaas dus geen gegevens bij stationair.Mijn gevoel zegt dat bij 800 toeren de druk veel minder zal zijn, als de motor verder goed loopt zou ik alleen kijken naar de druk bij 2000 toeren, indien goed dan geen zorgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 17:39 #68989 door
Beantwoord door in topic oliedruk b16
ed bedankt voor je reactiewant ik ga nu met een gerust hart rijden en genieten groeten storm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 21:39 #68988 door
Beantwoord door in topic oliedruk b16
Prima, echter nog één ding.Wat voor olie gebruik je ? zoals elders al werd opgemerkt is 20W50 wellicht bij hogere temperaturen & lage toeren beter voor de oliedruk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2004 16:01 #68987 door
Beantwoord door in topic oliedruk b16
ed ik gebruik inderdaad 20W50 maar nu doet zich het volgende voor als ik smorgens starten dan volgens het boekje alleen chokendan doet ie het niet wacht ik even en start dan meerderemalen zonder choken en gasgeven dan gaat ie het uiteindelijk wel doenmaar zodra ik een beetje gas wil geven dan slaat ie af,opnieuw starten en nergens aanzitten dan gaat ie het wel doen maar staat te schudden en heel langzaam komt ie op toeren en dan is het probleemloos en loopt als een zonnetje enig idee?groeten storm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-06-2004 17:55 #68986 door
Beantwoord door in topic oliedruk b16
Mijn Amazon heeft een B16B, dus met dubbele SU's oude type.Deze heeft niet een echte choke maar een soort van verrijker/toeren verhoger.Hoe dit met de B16A zit en de Zenith carburateur heb ik geen ervaring mee.Ik heb de groene service manual waar de afstelprocedure van de choke in staat.Contact me off list (e.zee5@chello.nl) als je hier een copy van wil.Groet,Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.