b18a > b20a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 13:22 #54613 door
b18a > b20a is gemaakt door
Vervangen B18a door b20aIk zit er over te denken om bij een Amazone de b18a motor te vervangen door een b20a. Ik vraag me af hoeveel werk dit is voor een redelijk ervaren sleutelaar. <br>Wat moet ik meer vervangen?<br>Is het makkelijker de versnellingsbak mee te ruilen of niet?<br>Moet ik het eerste deel uitlaat ook vervangen door andere aansluiting spruitstuk?<br>Waar moet ik rekening mee houden?<br>Alvast bedankt Stefan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 14:00 #69004 door
Beantwoord door in topic b18a > b20a
als alles goed los komt, is de klus in een paar uurtje te doen. ons 'rekord, met 2 man, in 3 kwartier, nog warm, er uit en nog sneller er weer in. Geen bijzondere aandachtspunten, 'af' is gewoon weer 'er op' . versnellingsbak kan gewoon blijven zitten. Spruitstuk in principe ook, alleen als je prijs stelt op een Z-stromberg carburateur ( geeft meer vermogen)voor zover je nog met een Zenith rond rijdt, is een ander spruitstuk voor een zgn. dubbele voorpijp, nodig. dan ook de voorpijp uiteraard vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-06-2004 22:28 #69003 door
Beantwoord door in topic b18a > b20a
ik heb twee Amazons Een met een b20 en de ander met een b18 Natuurlijk gaat het optrekken met een b20 wat sneller, maar de b18 loopt mooier, is zuiniger, temperatuur blijft beter(meer oppervlakte),de kleprubbertjes zijn makkelijker te vervangen, kortweg, zelf met caravan doet een b18 het beter. (behalve dan het optrekken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.