slechte oliedruk na montage revisieset

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 17:04 #54605 door
Heb net revisieset oliepomp gemonteerd in B20 . Lampje oliedruk brand nu meer als reden van revisie dus continu bij stationair en tijdens rijden soms. Pomp zit okee gemonteerd incl nieuwe ringen leiding.Iemand idee van wat er nu loos kan zijn? Gebruikte olie is 20w50 incl nieuw filter en oliezender.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 18:03 #69053 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
Hmm, das niet goed. Weet je ook wat er allemaal gedaan is tijdens de revisie van het blok? Zeker met 20W50 zou je zat druk moeten hebben, tenzij bijvoorbeeld alleen de cilinders zijn opgeboord en verder niks.<br> Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 18:17 #69052 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
Je gaat er nu wel van uit dat de oliedruksensor en bedrading goed is. Misschien is het verstandig dit eerst te testen / laten testen. Ik zou alleen zelf niet weten hoe je een druksensor test.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 19:26 #69051 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
Heb alleen de oliepomp gereviseerd met revisieset van Scandcar. Liep eerste paar minuten okee . Na opnieuw starten kwam het eerste probleem dus weer terug maar erger. Heb niets gezien wat verdacht leek tijdens revisie pomp .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 22:51 #69050 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
Gerwat heb je allemaal vervangen in de pomp? De tandwielen neem ik aan, maar als het huis teveel is uitgesleten kun je nog zo mooie tandwielen plaatsen, maar druk krijg je dan niet. Als ik jou was had ik een nieuwe pomp gemonteerd, voor 90 euro geloof ik had ik het risico niet gelopen! Maar goed, das achteraf, maar heb je de maatvoering van het pomphuis goed bekeken/vergeleken met de geldende toleranties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2004 23:16 #69049 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
Zijn de oliekanalen gereinigd, dus alle sludge weg en heb je in een schone omgeving alles gemonteerd ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2004 09:48 #69048 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
ook ik heb daar (zijdelings) ervaring mee. het bleek uiteindelijk dat de (massa) draad die van de zender afloopt, daar waar hij het motorblok raakte, licht was doorgesleten en massa ( = brandend lampje) maakte. probeer eventueel aan een oliedrukmeter te komen, je weet dan zeker of de oliedruk zelf, wel het probleem is. Verder succes gewenst en laat de afloop tzt eens horen.gr. henry

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-06-2004 16:40 #69047 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
VDO leverde altijd oliedrukmetertjes en zenders met de juiste draad om rechtstreeks in het blok te schroeven. Je weet dan in ieder geval de druk zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 21:30 #69046 door
Beantwoord door in topic slechte oliedruk na montage revisieset
Jammer dat niemand iets roept over het (laten) meten van de werkelijke oliedruk, dan weet je pas waar je over praat. Niet blindelings afgaan op info uitsluitend van het olielampje. Laat het ons weten svp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.