b16 duett radiateur en b18 motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 10:44 #54587 door
In mijn B16 Duett die ik aan het restaureren ben, komt ipv de oude B16 een B18a. Ik heb wel het B16 front aangehouden omdat het plaatwerk daarvan allemaal nog in prima staat was. Maar nu zit ik dus met de keuze van radiateur.De B16 radiateur is volledig verkalkt, dus moet zowiezo vervangen worden. Nou heb ik twee opties (geloof ik).- Een gewone radiateur bij het VOD kopen, is ongeveer 270 euro. Dan moet ik wel een hele lange onderste slang gebruiken, want de aansluiting zit aan de verkeerde kant. En dan heb ik een radiateur met standaard koelingscapaciteit. Is dat genoeg met een B18a?- Bij Blaak radiateuren in Heinennoord kan ik voor zo'n 550 euro een hoog vermogen koelblok laten plaatsen en de aansluiting naar de andere kant laten verhuizen. Slik, da's best veel geld. Maar technisch gezien wel een mooiere oplossing natuurlijk.Heeft iemand advies? Praktijkervaring?Kees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 10:47 #69121 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
Probeer het een bij radiateuren boer "west" in rotterdam(spaansepolder) Was daar voor mijn Amazon voor ongeveer 120 euro klaar (inclusief nieuwe vulopening en extra temperatuurzender)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 13:26 #69120 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
en da's een goeie: voor mijn 240 ook een en ander laten doen. Prima werk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 14:20 #69119 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
<p>De "Blaak-oplossing" heb ik ook laten doen en is aan te bevelen, maar kan waarschijnlijk goedkoper bij een ander bedrijf, zoals bv. ook Radiateuren Service Brabant: www.radiateur.nl
Het is wel raadzaam ook een elektrische fan te monteren, al dan niet in combinatie met de originele fan. Dit omdat het koeloppervlak van de radiateur wat aan de kleine kant is (en blijft), ook al heb je een zg. hoogrendements koelblok erin zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 14:33 #69118 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
Vorige week voor onze rally-240 een radiateur aan laten passen (3 koelrijen ipv 2) bij oranjeboom in Breda, kosten €148, incl veranderen van de aansluitingen, daar de radiateur ui een 240 diesel kwam. Om dit te kunnen laten veranderen moet de radiateur wel gegeheel koper zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 14:38 #69117 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
Allemaal alvast bedankt voor de tips. Ik heb net gebeld met de radiateurenboer in Rotterdam West. En die noemde een prijs van 150 euro. Ik heb nog eens duidelijk gevraagd of dat echt wel voor de oude modellen katterug geld, en volgens hem wel. Ik rij wel eens langs, dan hoor ik vanzelf wel of het klopt. Blaak radiateuren had het er namelijk over dat die oude modellen niet meer in de handel te koop zouden zijn, en dus met de hand worden gemaakt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 17:54 #69116 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
Als je radiateur bij West nog in de boeken staat dan zit het wel goed ('t is met koeling toch altijd handig om rond te bellen ,had ik met mijn kachelelement niet gedaan en toen schrok ik weer wel van de prijs bij west (20 euro duurder dan de "reguliere handel,maar goed dat had ik al bespaart op mijn radiateur ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2004 20:23 #69115 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
<p>Het is beter om er geen origineel, maar een modern koelblok in te laten zetten voor extra koelcapaciteit. <br>Als je kiest voor het laten spiegelen van de onderbak (mooiste oplossing), zeg er dan wel bij dat de pijp zover mogelijk naar rechts moet worden aangebracht, echt in het hoekje dus. Dit omdat de slang er anders niet goed op zal passen (en dan moet je nog een keer, inderdaad, zoals ik...). Ook het laten aanbrengen van een aftapkraan op een door jou aan te geven positie is iets wat ik je kan aanraden. Een aansluiting voor een thermocontact voor de elektrische fan kun je er dan ook gelijk in laten solderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2004 10:17 #69114 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
Dat zijn goede tips Gert. Hartelijk dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-07-2004 06:41 #69113 door
Beantwoord door in topic b16 duett radiateur en b18 motor
ik heb hier nog een radiateur liggen bel me even 0485 515084

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.