motor die 12 jaar niet gelopen heeft

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2004 14:50 #54577 door
Hoi, Ik heb een B20E die minimaal 12 jaar niet gelopen heeft. Ik heb geprobeerd 'm te starten maar dat werkte niet, o.a. was de benzinepomp was kapot. Na vervanging doet ie het nog steeds niet, ik zit me alleen af te vragen of het uberhaupt wel goed is om de motor zo te starten. Of moeten wellicht pakkingen e.d. vervangen worden. Iemand tips voor ik verder ga zoeken naar oorzaken? De auto wordt binnenkort trouwens gespoten, ik zou de motor eruit kunnen halen zodat ik meer tijd heb om eea aan te pakken. (injectie is toch wel moeilijker, kan niet zo makkelijk de motor los van de auto laten lopen als de regio avond die in het magazine stond :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2004 16:19 #69170 door
Beantwoord door in topic motor die 12 jaar niet gelopen heeft
Mijn katterug had 7 jaar niet gelopen. Benzineleiding naar de benzinepomp was poreus. En de oude benzine brandde wel als er een lucifer bij gehouden werd maar niet in de motor. De injectie met schone benzine uitspoelen. Olie verversen. Zeker weten dat de motor benzine krijgt + vonk op de bougies en hij moet lopen. Kun je daarna beoordelen of er pakkingen vernieuwd moeten worden. Bij mij loopt hij weer als een zonnetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2004 17:51 #69169 door
Beantwoord door in topic motor die 12 jaar niet gelopen heeft
Bij mij hielp het om de auto een paar km te laten slepen en daarbij in zijn twee te zetten. Na deze actie liep ie weer als een nieuwe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2004 19:07 #69168 door
Beantwoord door in topic motor die 12 jaar niet gelopen heeft
remmen reiniger in de luchtfiltersucces

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2004 20:41 #69167 door
Beantwoord door in topic motor die 12 jaar niet gelopen heeft
Jacco, injectie motoren moeten het hebben van een goede (lees hoge ) compressie.Als de motor lange tijd heeft stil gestaan zonder conservering heb je kans dat de zuigerveren vast zijn gaan zitten.In dat geval heb je een te lage compressie en zal je de motor niet aan de gang krijgen.Heb het zelf gehad met een B30.Wat je kan doen is de compressie opmeten.Is ie erg laag dan kan je motor olie in de bogiegaten spuiten en nogmaals de compressie meten.Is ie nu veel hoger dan heb je grote kans dat je zuigerveren vast zitten.Nadat je olie op de zuiger hebt gespoten heb je kans dat ie wel wil starten ivm hogere compressie, de straat staat dan wel blauw van de verbrande olie en hij draait in het begin misschien niet op alle cylinders maar je hebt dan een begin.In mijn geval heb ik de motor warm laten draaien en na het afzetten de cylinders ingespoten met kruipolie, dit een dag laten staan, weer starten warm draaien en alles weer herhalen. Na een week had de motor weer een compressie van 12 ipv 3 aan het begin.Werkt de injectie nog naar behoren? er staan op internet een aantal pagina's met complete uitleg over de Boch D jetronic. Geen vuil of roest in je tank en is het brandstof filter nog oke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2004 23:48 #69166 door
Beantwoord door in topic motor die 12 jaar niet gelopen heeft
Bij de injectie motor is de benzine druk belangrijk, na 12 jaar zal de benzine wel vergummiet zijn en het brandstoffilter na de pomp verstopt zijn.Ook de injectoren kunnen vuil/verstopt zijn.en het kan geen kwaad deze te checken.BEdenk wel voldoende materialen in huis te hebben zoals hete B20E bougies (anders dan B20A)injectorringen, punten en check of de koperen contacten van je smoorklep schoon zijn.Als je met contact aan deze draait dan hoor/voel je een aantal klikjes, meer dan 16-18 is goed.De eerder al genoemde kruipolie truuk is om meerdere redenen verstandig maar doe dit voor je je bougies vervangt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-07-2004 20:35 #69165 door
Beantwoord door in topic motor die 12 jaar niet gelopen heeft
Remmenreiniger is heel heftig, bij de wegenwacht gebruiken we contactcleaner als starthulp. Het drijfgas is nl. butaan, dus bijna LPG. Remmenreiniger zelf is ook brandbaar dus gaat het dubbelop. We kunnen hiermee testen of de ontsteking wel werkt zonder een vonk te hoeven trekken. Daarna pas kijken (bv door retourleiding te lossen)of het een brandstofprobleem is. Zeker een goede tip is verse benzine gebruiken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.