overhitting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 10:05 #54457 door
overhitting is gemaakt door
Ik zal het probleem iets duidelijker omschrijven. Ik heb overigens geen tijd gehad om echt iets aan de auto te doen, dat doe ik vandaag. En dat zal dus waarschijnlijk de thermostaat vervangen zijn alleen al maar omdat ik die toch al heb liggen.Het expansievat loopt over, maar de temperatuur loopt niet schrikbarend op. Behalve dan dat de auto het warm krijgt (iets over de helft) als hij een tijdje stationair loopt, maar dat heeft tie altijd gehad en dat zal die van jullie ook wel hebben.Het borrelt of kookt niet in het expansievat. Het stoomt evenmin uit de uitlaat. Dus (hopelijk) geen koppakking.Groeten Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 10:41 #69635 door
Beantwoord door in topic overhitting
Bij dit weer doet mijn Ama B20 dat ook. Het expansievat zit dan voor deze temperatuur te vol.Vooral als ik mijn airco aan heb en heb dan parkeer. Dit is een kwaal van de B20 Bij mijn Ama met B18 heb ik dit probleem niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 12:28 #69634 door
Beantwoord door in topic overhitting
Door de airco raak je zelf in elk geval niet oververhit.....toe maar...airco in je Amazon!!! Nee, waarschijnlijk zit je systeem dan inderdaad te vol. Heb laatst zelf wat bijgevuld maar dat was ik na een kwartier al kwijt, dan zit er gewoon teveel in. Als je nergens lekken o.i.d. hebt zou ik me geen zorgen maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 14:31 #69633 door
Beantwoord door in topic overhitting
Oh, da's voor een B20 volgens mij redelijk normaal: <b>niet</b> bijvullen tot het MAX-merkteken bij een koude motor! Dat is gewoon net iets teveel. Halverwege tussen MIN en MAX bij koude motor is naar eigen ervaring prima.<br>Maar binnen een paar minuten overlopen vind ik nog steeds erg snel. Misschien de dop van je expansievat vervangen door een nieuwe?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.