overhitting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 21:47 #54453 door
overhitting is gemaakt door
Hoi,Ik blijf maar zeuren.... Vandaag is eens flink stuk gereden en dat ging goed. Dus ik happy, dacht dat het systeem per ongeluk te vol was of zo. Zet ik de auto weg en even later terug, toch een plasje. Nog een keer rijden en toen merkte ik dat als ik reed het wel goed ging, maar zodra ik stationar draai en hij is goed warm hji binnen no time overhit is. Maar goed geen damp en geen borrels in het expansievat, althans niet voor het overstroompunt, want toen zat de dop er weer op. Bovendien merk je een koppakking toch wel, d.w.z. daar kan je toch niet mee rijden...? Nu over die thermostaat, ik heb dus een nieuwe waar op de ring stat geponst: 89 graden. In Haynes staat toch volledig open bij 89 graden....Waarom is dat dan warm?Groeten Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-08-2004 22:18 #69648 door
Beantwoord door in topic overhitting
Koppakking? Ligt er denk ik aan hoe lek het ding is of je er wel of niet mee kunt rijden. Als de koelvloeistof na afkoelen van de motor terugzakt totdat er niets meer in het expansievat staat, dan is er toch iets fout.<p>De temperatuur die op de thermostaat staat is de temperatuur waarbij de thermostaat <b>begint</b> te openen. Je moet in Haynes dus kijken onder "Identification".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.