geluid versleten distributie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 14:16 #54427 door
Het typische geluid van een versleten distributie sluipt er bij mijn Volvo (145 b20F van 73) weer in. Ik heb de tandwielen pas 10.000km geleden vervangen. Zijn er nog andere oorzaken die dit geluid veroorzaken?Alvast bedankt voor je reaktie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 15:42 #69793 door
Beantwoord door in topic geluid versleten distributie
ik heb ook een tik in mijn b20 blok , het is eigenlijk meer een "klang" , bij gas geven verdwijnt dit geluid.soms vragen mensen aan mij of ik een rotte nokkenas heb , het geluid wordt ook niet erger , ik heb eigenlijk nog nooit zo" n goed blok gehad , verbruikt practisch geen olie , heeft veel vermogen, is ook lekvrij ,de olie blijft ook helder van kleur , dit heb ik met mijn vorige blokken nooit gehad.toch vraag ook ik mij af wat dit geluid is ,zelfs garage van west wist het niet , wie wel ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 17:41 #69792 door
Beantwoord door in topic geluid versleten distributie
Heb je weer een fiber tandwiel geplaatst?Zo ja, dan kun je de pech hebben een slecht exemplaar te hebben. Ik heb vernomen dat er behoorlijk wat verschil in kwaliteit is geweest van het fiber tandwiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 20:53 #69791 door
Beantwoord door in topic geluid versleten distributie
Ik heb de distributie enkele maanden geleden preventief vervangen door een kunsthars-set, aangekocht bij het VOD. Het bedoelde typische geluid is SINDSDIEN (5000km) wisselend aanwezig. Vandaag toevallig de oliesproeier en het distributietandwiel gecontroleerd. Tandwiel ziet er goed uit, tanden (nagenoeg) geen speling, geen slijtage waarneembaar. We tokkelen voort.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2004 13:20 #69790 door
Beantwoord door in topic geluid versleten distributie
De distributieproblemen met de fiber tandwielen is niet zo zeer een probleem van de tanden. Het is dat het fiberdeel zich zelf langzaam loswerkt van de stalen kern.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2004 14:33 #69789 door
Beantwoord door in topic geluid versleten distributie
Het geluid van een versleten distributie kan ook van je nokkenas afkomen.Heb dit zelf recent meegemaakt met mijn 164.Het geluid van slecht afgestelde kleppen bij het loslaten van het gas, en toch zeker weten dat je kleppen goed staan.Bij onderzoek bleek dat 1 nok nagenoeg helemaal rond was en 3 er slecht aan toe waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.