pluimen/olieverbruik

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 21:41 #54424 door
pluimen/olieverbruik is gemaakt door
Enige maanden geleden maakte ik op dit forum melding van fors toegenomen rookpluimen bij gas terug nemen na montage van een bij Scandcar aangekocht revisie-cylinderkop ( B20 A, bj'69). Scandcar sloot een defect in de kop absoluut uit. Ik heb in de daarop volgende maanden vergeefs elke mogelijke oorzaak nagelopen. 7000 km later, met inbegrip van een rokerige vakantie in de bergen heb ik vandaag de kop er af gehaald. Wat bleek: een van de klepsteelrubbers zat los op de klepsteel en dus niet over de klepgeleider geschoven en dichtte daardoor niet af. Alhoewel de gemonteerde rubbers identiek leken te zijn aan de "genuine's" heb ik, met de kop toch op de werkbank, alle klepsteelrubbers zekerheidshalve ook maar direct vervangen door een setje orgineel-VOLVO die ik toch had liggen. Over een paar weken weet ik of het probleem hiermee is opgelost. Ik zal dat nog laten weten. gr., henryp.s. achteraf bezien (maar toen lag de kop er al af), kan een dergelijk 'los' rubber m.i. gemakkelijk met een schroevendraaier oid, tussen de windingen van de klepveer door, op zijn plaats worden geduwd. Weer wat geleerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.