overmaat b 20a?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 21:51 #54423 door
overmaat b 20a? is gemaakt door
vandaag lag de cyl. kop er even af. ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt de bovenkant van een zuiger schoon te maken. aan merktekens ontdekte ik allereerst een "D". Recht hier tegenover staat: 0,29 en weer op een andere plek,: 71/9. Valt hier uit af te leiden of dit (orginele) B 20A-blok voorzien is van overmaat-zuigers en zo ja, welke overmaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2004 20:50 #69802 door
Beantwoord door in topic overmaat b 20a?
D : <br> betekent bij sommige fabrikanten de kant van de uitlaatpoort. Meestal zit er echter een hapje uit de zuiger. Echter bij 'onze' motoren gaat dat niet op een hoort de D en/of het hapje naar de voorkant van de motor te zitten. Volvo heeft de letters C, D en G echter ook gebruikt voor tollerantieaanduidingen. C een ruime passing, D iets strakker, en G strakker dan een gemiddelde motor.<br>0,29 : <br>Geen idee, geen overmaat aanduiding lijkt me want die worden nooit gemaakt in 0,29 mm overmaat.<br>71/9 : <br>Een productie datum? Komt het toevallig ongeveer overeen met het bouwjaar van je blok? <br><br>Sorry, weinig nuttige info dus. Waarschijnlijk heb je echter wel de eerste orginele zuigers, aangezien een eventuele overmaat eigenlijk altijd aangegeven staat.<br>Mocht je er achter komen, post het even, ben zelf ook benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2004 22:34 #69801 door
Beantwoord door in topic overmaat b 20a?
de auto is uit '69, het blok dus minstens even oud. er zit inderdaad een hapje naar de voorkant van de zuiger. ik had natuurlijk de boring op moeten meten, maar had toen weer net geen micrometer bij de hand. volgende keer beter, in ieder geval bedankt voor de reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.