toerental motor te hoog

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2004 14:26 #54397 door
toerental motor te hoog is gemaakt door
De gereviseerde motor van mijn P1800S, B18B met dubbele SU's, heeft een stationair toerental van 1600 rpm en is d.m.v. de carbs niet lager af te stellen. De carburateurs zijn voorzien van nieuwe gasklepasjes en nieuwe naalden + sproeierbuis. Wie heeft een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2004 15:04 #69936 door
Beantwoord door in topic toerental motor te hoog
Als je lid wordt van het P 1800 Register van de V-44 kun je gebruik maken van de afsteldagen, meestal bij garage Buitenweg voor de carburateur versie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2004 15:27 #69935 door
Beantwoord door in topic toerental motor te hoog
<p>Er zijn m.i. 3 mogelijke oorzaken:1) de terugtrekveertjes aan de gasklepassen zijn te slap;2) het mengsel staat te rijk afgesteld;3) de motor zuigt ergens valse lucht aan, bv. langs het spruitstuk dat niet vlak meer is. <br>Gezien het feit dat de motor gereviseerd is en het spruitstuk dus zal zijn verwijderd, zou de laatste optie wel eens de meest waarschijnlijke kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2004 08:49 #69934 door
Beantwoord door in topic toerental motor te hoog
Misschien staan de naalden te hoog zodat het mengsel te rijk is.Probeer ze wat verder uit de vacuumzuiger te laten uitsteken.Maar kijk eerst of er zoals gert zegt geen valse lucht/slappe veren ed zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2004 21:04 #69933 door
Beantwoord door in topic toerental motor te hoog
als je ontseking te vroeg staat of de vervroeger blijft hangen krijg je het zelfde effect. Valse lucht zorgt meestal niet voor te snel lopen daar het mensel armer wordt. Hij loopt nu eenmaal het hardst met het juiste mensel, waarschijnlijk is er ergens bij de revisie van de carb iets fout gegaan met sproeiers of naalden. Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.