ruitenwissermotor demonteren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2004 16:03 #54384 door
Al een geruime tijd bleef mijn ruitenwisser (van mijn amazon uit 1967) soms plotseling vast zitten. Dit was altijd nog te verhelpen door hem gewoon zelf met een harde knak verder te draaien. Nu krijg ik hem echter niet meer goed aan de praat.<br> Waarschijnlijk is dus het tandwiel versleten. Om dit te kunnen maken wil ik mijn ruitenwissermotor en tandwielen demonteren. In Haynes heb ik geen duidelijke beschrijving kunnen vinden. Als ik de motor wil demonteren moet ik dan de ruitenwisserbladen en de grote moer op de motorkap losmaken. Als ik dat doe ben ik bang dat ik de boel niet meer wtaerdicht in elkaar krijg.<br>Of kan ik ook alleen de motor+tandwielen demonteren?<br>In eerdere berichten heb ik niet een beschrijivng kunnen vinden hoe de motor+tandwielen te demonteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2004 16:14 #70005 door
Beantwoord door in topic ruitenwissermotor demonteren
Een bekend fenomeen, mechaniek kapot, betekend dat je de ruitewisser moet demonteren incl. de motor;.Kijk even goed de arm zit met een clipje op de as, dit ontgrendeld en dan arm verwijderen dan chromen moer verwijderen en geheel van onder dashboard eruit halen.Waterdicht weer terugzetten hoeft geen probleem te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-08-2004 20:22 #70004 door
Beantwoord door in topic ruitenwissermotor demonteren
Misschien heb je wat aan de informatie op mijn site: www.volvoclassic.tk onder project. Daar staat een en ander over de tandwielen, met een foto hoe het vast zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2004 10:20 #70003 door
Beantwoord door in topic ruitenwissermotor demonteren
Bedankt vor de reacties ondertussen heb ik de boel al weer uit en in elkaar gezet. Ik hoop dat het nu weer een tijd volhoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2004 21:12 #70002 door
Beantwoord door in topic ruitenwissermotor demonteren
Je kunt ook voor een habbekrats een hele mooie motor (buiten) op de beurs oppikken..... Wel wat minder sportief maar ja.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-08-2004 21:26 #70001 door
Beantwoord door in topic ruitenwissermotor demonteren
Vandaag ben ik weer met de auto op pad geweest. Het regende best en de ruitenwissers deden het perfect. Ik reken er dus op dat hij het weer lang volhoud.<br>Wel ga ik nog een keer een interval ruitenwisser installeren dat zal ook een hele verbetering zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.