schaallager?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 19:52 #54319 door
schaallager? is gemaakt door
Heb ik dit?!? Een hoop geratel van onder mijn motorkap is mijn deel, wat blijkt, waarschijnlijk de schaallager (of lagerschaal) versleten. Ik wist van het bestaan niet af, maar goed het klinkt niet best. Kan iemand mij vertellen wat het is, wat het doet, hoe te vervangen etc. etc.? Graag snel reactie, want ik durf/kan er niet meer mee rijden. Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 20:26 #70303 door
Beantwoord door in topic schaallager?
Waarchijnlijk je krukaslagers.Heb ik ook gehad een hoop gerammel en de motor werd heet en wou niet meer. Ik had mijn combi net gekocht en ik was bijna thuis toen het gebeurde (friesland/haarlem)De handelaar waar ik hem heb gekocht heeft er toen een ruilmotor ingezet omdat het anders w.s. een gehele revisie zou worden.het schijnt dat je als je de carterdeksel verwijderd je deze lagerschalen kan vervangen het is dan te hopen dat je cilinderwanden/zuigerveren niet beschadigd zijn. :( Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2004 08:10 #70302 door
Beantwoord door in topic schaallager?
distributie al gecontroleerd???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2004 11:55 #70301 door
Beantwoord door in topic schaallager?
De krukas en bigend lagers zijn voorzien van(glij)lagerschalen. Als deze versleten zijn komt er speling op zo'n draaipunt en ontstaat er een kloppen geluid, geen geratel.<br>Wie zegt dat het een lager is? Klepspeling al eens gecheckt, en de distributietandwielen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2004 21:31 #70300 door
Beantwoord door in topic schaallager?
Tja, wel een aardige discussie.Als de olie op tijd wordt vervangen met het filter en er dus geen sludge in het carter ontstaat gaan de krukasschalen bijna net zo klang mee als de motor zelf.Dus dit is het belang van kwalitatief goede olie en op tijd verversen.Ze zijn gemonteerd in uitsparingen in het onderblok waar de krukas a.h.w. in roteert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.