ford motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2004 13:22 #54288 door
ford motor is gemaakt door
mijn amazon is nu uitgerust met een b20f motor die in een zeerslechte conditie verkeerd ik heb het plan om deze te vervangen door een 2.0 Dohc met bijbehoorende bak uit een sierra.is er iemand die hier ervaring mee heeft????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2004 18:06 #70457 door
Beantwoord door in topic ford motor
<p>Interessant en moedig plan! Ervaring heb ik alleen in zoverre dat ik in 1996 een Sierra vijfbak heb geinstalleerd en mijn '54er Morris Minor (met 1275 motor). En dat is een hele vooruitgang, ook in vergelijking net bv een M40 bak. <br> Er is een interessante site over allerlei "engine swaps", maar helaas is het hoofdstuk Volvo daar nog een witte bladzijde. Misschien kun jij daar verandering in brengen? Zie members.tripod.com/~grannys/listbyengine.html
Ik zou de vraag zeker ook posten op het Brickboard-forum. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2004 18:34 #70456 door
Beantwoord door in topic ford motor
Volvo B21/23 conversies zijn gevoegelijk bekend, in de US of A wordt natuurlijk een muis geimplanteerd (327 cu Chevy), hier in Europa heb ik Ford V6-en gezien evenals Rover V8. Overigens is een 2 liter Fiat TwinCam ook een optie voor de Minor. Schijnt aardig laag te vliegen. Overigens heb ikzelf niet te klagen over mijn redelijk standaard gereviseerde motor, niet geheel origineel maar met verstandige modificaties kan een B18/20 nog best wel met het huidige verkeer meekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2004 20:16 #70455 door
Beantwoord door in topic ford motor
Niet goed gekeken. Op de web-pagina members.tripod.... enz staat wel iets over Volvo's alleen ze staan onder chevrolet omdat die er in gaat. Bij sbc/ Jaguars wapping manual staat een 200 en 700 serie met v 8. Groet Sander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2004 09:43 #70454 door
Beantwoord door in topic ford motor
Dat zou een aardige combinatie maken! Neem er alleen wel je tijd voor en hou wat marge voor tegenslagen. Het is tenslotte niet 'klaar om te monteren', je zult aardig moeten sleutelen, maar das ook juist leuk natuurlijk.<br>ps. ik heb eventueel wel interesse in je gare B20f: bflierman[at]hotmail.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.