revisiemotor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2004 15:00 #54234 door
revisiemotor is gemaakt door
Beste Cander, René, Ed, Henry, Gert, Bert, Henk, Lennard, Leo & Sjoert,Wederom verbaasd over het aantal reacties en de levendigheid van deze site!Hierbij kom ik nog even terug op mijn item van vorige week.Alles met elkaar dus meerdere negatieve berichten over de firma de Vries Volvo Classics.Ik ben het met een aantal reacties eens dat het gevaarlijk is om een lijst met goede en slechte garages op te stellen. We weten allemaal naturlijk wat het beste voor onze Volvo's is en negatieve kritiek is dan altijd makkelijk gegeven. En iedere garagehouder heeft wel eens acties of uitspraken waarvan je denkt: dat klopt niet.Naast deze 145 die ik nog niet zo lang heb rij ik al 12 jaar dagelijks in een Amazon uit '69; ook het onderhoud hiervan doe ik grotendeels zelf. Ben dus niet geheel onbekend met de klassieke Volvo...René, ook deze 145 is verkocht aan de vorige eigenaar (waar ik 'm weer van gekocht heb) zonder garantie... Heeft de Vries kennelijk patent op. Ed, toen ik deze 145 kocht heb ik ook nog een andere VolvoFreak meegenomen, en ja als de auto verder goed rijdt en er zit een revisiemotor in met rekening wat valt er dan verder nog te onderzoeken. Zou de gare motor dan wel door een TC-lid zijn opgemerkt? Ik heb de motor onlangs door een TC-lid laten taxeren, verteld dat er een revisiemotor in zit en de rekening getoond, en hup, weer 1500 Euro extra op 't taxatierapport! Henry, op jouw vraag of de V44 vereniging motoren door Volvo laat reviseren heb ik geen antwoord. Wel kan ik je zeggen dat ik in mijn Amazon 9 jaar geleden een revisieblok van Martens Autoparts uit Deurne heb gemonteerd. Deze loopt na 150000 km nog steeds als een zonnetje, gebruikt geen olie, is snel (terwijl 't een gewone B20A is) en start altijd perfect op zowel LPG als benzine. Kortom een aanrader. Martens liet toen zijn motoren door een bedrijf in Zweden (niet Volvo) reviseren; of dat nog zo is zou je even na moeten vragen.Tot slot dank ik iedereen voor zijn reactie;de motor zit er nu een jaar in, dus van garantie zal wel geen sprake meer zijn. Bovendien is Grootegast veel te ver uit de buurt en enig vertrouwen dat het tussen de firma de Vries en mij ooit nog goed komt heb ik niet meer. Misschien Martens maar eens bellen, of de B20 uit mijn Ama oversleutelen...Jesper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2004 15:13 #70691 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
jij spoort niet. ik heb je toendertijd de gelegenheid gegeven om een ander blok te monteren en die kans heb je toen laten liggen en daarna weer zeuren over garantie lekkere vent ben jij ik denk ook niet dat het nog een keer goed komt tussen ons.revisieblokken kunnen namelijk altijd door verkeert inrijden te snel slijten en dan zeggen mensen als jij dat er een gaar blok in zit wat dus echt niet zo was en er staat ook dat ik nooit garantie geef maar dat is wel zo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2004 16:25 #70690 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Laten wij dit forum vooral niet gaan gebruiken om elkaar om de oren te slaan. Het is en moet een leuke hobby blijven met als prettige bijkomstigheid een aantrekkelijk vervoermiddel. Zo lang er diensten worden verleend, zijn er klachten, dit geldt óók, met name zelfs, voor gebruikte soms ook nieuwe, auto's en al helemaal als deze al 30 á 40 jaar in gebruik zijn. What you see, is what you get. Zlfs auto's met chassisbalken van (staal....)plamuur, komen nog door de RDW keuring. I bedoel maar, vaak blijkt pas bij gebruik, waar de gebreken zitten en ook een handelaar kent een auto in de regel maar kort/nauwelijks. Kalijk is het natuurlijk wel als er bewust wordt gerommeld, wat kan blijken uit recent (naar later blijkt slecht) uitgevoerde reparaties aan motor en/of carroserie) maar daarmee zal een handelaar zich zelf uiteindelijk behoorlijk in de vingers snijden. He is al vaker gezegd, koop een auto nooit alleen, maar neem iemand mee die er kijk op heeft en je nuchter kan adviseren. Laat auto desnoods ANWB keuren, alhoewel ook dat een momentopname is, maar dan heb je het meeste wel gehad, en weet je waarschijnlijk zelf meer dan de handelaar/verkoper. En tja, als er dan nog gebreken zijn, dan kan dat als volkomen normaal beschouwd worden voor een gebruikte auto, zelfs voor een VOLVO.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2004 16:44 #70689 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Henry, ik denk dat je gelijk hebt met What you see is what you get. Alleen is het hier What you read/hear is what you get. Als de heer de Vries zich op dit forum op deze grove wijze uit, lijkt mij dit een hele goede indicatie over hoe hij met zijn klanten omgaat. Iemand die te goeder trouw werkt, zal altijd netjes blijven en zich daarnaast realiseren dat dergelijke taal niet echt wervende teksten zijn voor je werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2004 21:21 #70688 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Jesper, het is mogelijk dat je alleen een slechte kop hebt. De laaste tijd duiken er steeds meer verhalen op de diverse fora op over slecht geplaatste klepzittingen.Voor dat je het blok wisselt wellicht aardig om even te checken.Helaas is de voorraad van Volvo op en moeten we het hebben van andere (mindere ?) revisiegoden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2004 11:16 #70687 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
@ p.d. de vries. Zorg eerst dat je je volvo's in orde hebt. Zorg daarna voor een betere omgang met je klanten. En zorg ook even voor je interpunctie en spelling...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2004 22:12 #70686 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Geachte heer de Vries,
Ik spoor prima en bovendien heeft u mij
indertijd helemaal nergens de gelegenheid voor gegeven want ik ken u, gelukkig, niet persoonlijk. Als u mijn berichten goed had gelezen zou u nu weten dat ik de auto van iemand heb gekocht die hem 2 jaar daarvoor bij u heeft aangschaft en die er een jaar geleden een revisiemotor (?) heeft laten inzetten.
En dat van "lekkere vent ben jij" wil ik bij deze ook gelijk even terugspelen; want waarom doet een zogenaamd ter zake kundige garage onderstaande dingen:
* B18A plaatsen terwijl er een B20B in hoort; zonder de klant hiervan op de hoogte te stellen?
* wel lekker de ontsteking van de B20B overzetten waardoor de B18A nooit lekker zal lopen (vacuumvertraging i.p.v. vervroeging, als deze begrippen u tenminste iets zeggen?!)
* De voeding van de LPG installatie dusdanig aansluiten dat de installatie op het moment van starten spanningsloos is.

De overige reacties over uw bedrijf (zie beide items "revisiemotor" op dit forum) zeggen voldoende...

Discussie gesloten.

En, een gewaarschuwd forum telt voor 2 !

Jesper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.