stotterende motor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-10-2004 23:46 #54181 door
stotterende motor is gemaakt door
Mijn amazon combi b20 lpg, heeft altijd een kleine stotter in z`n optrekken. Per keer optrekken gebeurt het een keer, kan in verschillende versnellingen plaatsvinden. Het lijkt net of de motor heel even geen brandstof krijgt. <br>
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2004 09:53 #70917 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
Zowel op benzine als op LPG?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2004 10:32 #70916 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
Ik rij eigenlijk altijd op LPG, maar bij benzine doet ie het ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2004 11:26 #70915 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
lijkt op een ontstekingsprobleem , controleer je rotor op lagerspeling en controleer de vacuumvervroeging , slangetje losnemen van de carburateur en er aan zuigen , het grondplaatje moet gaan verdraaien , ik ga er wel vanuit dat de ontsteking op tijd staat en de punten/condensator goed zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2004 11:43 #70914 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
Maar het gebeurt slechts een maal per keer optrekken. Als het aan de ontsteking zou liggen zou je zeggen dat ie het in iedere versnelling weer doet toch. Het maakt trouwens ook niet uit of ik het gas nou indruk of gewoon constant houdt, hij doet het altijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2004 15:20 #70913 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
De B20B kan niet zo goed tegen een te laag stationair toerental. Ik heb een vergelijkbaar probleem opgelost door mijn stationair toerental van 600 naar 800 tpm te verhogen. Het moet ook 800 zijn volgens Haynes maar op 600 liep 'ie ook mooi rond. Alleen het optrekken ging wat schokkerig. Sommige LPG inbouwers verhogen het stationair toerental ook wel naar 900 tpm voor rustige loop. Je kan ook nog even naar je mengsel kijken. Als dit te arm staat krijg je ook een vergelijkbaar verschijnsel. Ook niet gesynchroniseere carburateurs geven een hik tijdens optrekken, als de motor stationair rustig loopt staat de stopstelschroef goed maar de hendeltjes op de gasbediening moeten ook nog de gaskleppen gelijk openen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2004 18:50 #70912 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
Mijn tot 2 ltr opgeboorde B18D met K nokkenas, heeft daar ook last van als hij onder de 800 rpm stationair staat. Nu 1000 rpm en geen probleem meer. Duikt ook niet meer bij gas terug nemen. Dus veel soepeler rijgedrag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2004 21:34 #70911 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
Mijn net gereviseerde B20B heeft er ook last van. Echter alleen op gas. De hik zit rond 1400 rpm daar ligt het probleem. Synchroniseren is op gas veel kritscher dan op benzine. Het blok loopt 800 rpm stationair. Als ik binnenkort met synchroniseren (met vacuummeters) succes boek laat ik het even weten. Planning is as dinsdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2004 23:15 #70910 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
synchroniseren is toch alleen van toepassing bij dubbele carburateur? Ik heb slechts een enkele strohmberg. Maar het probleem is wel vergelijkbaar, alleen zit ik er dan nog mee dat de motor maar een maal per keer optrekken stottert, en niet in iedere versnelling met 1400 toeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2004 21:07 #70909 door
Beantwoord door in topic stotterende motor
Synchroniseren heeft ook (nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Ik weet het ff niet meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.