reviseren motor

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2004 12:11 #54149 door
reviseren motor is gemaakt door
Hey, het is nog geen tijd maar mijn b20b verbruikt veel olie. De kleppen zijn nog niet uitgesteld maar volgens NogaClassics heeft de motor aardig wat kilometers gedraait. Hoe werkt het revisiemotor principe. Lever je je eiegn motor in die dan vervolgens gereviseerd wordt of kan je een gereviseerde B20B kopen via de Club.
En wat zijn de kosten voor beide alternatieven. Mijn voorkeur gaat uit naar de optie om een gereviseerd blok te kopen en deze zo over te kunnen bouwen omdat ik de wagen dagelijks gebruik voor mijn werk en er dus van afhankelijk ben.

alvast bedankt. Bart Vijfhuizen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2004 15:32 #71046 door
Beantwoord door in topic reviseren motor
Ik heb mijn motor dit weekend naar Bram Kokkelkoren gebracht, hij kan diverse mogelijkheden voor je regelen, je eigen motor (in een week klaar) en wellicht ook wel ruilen. Ik geloof dat je voor revisie bij hem zo rond de 1100 euro moet rekenen. Je kunt zijn gegevens vinden op www.marktplaats.nl ( www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondoldtimers/53877.htm ). Gebruik trouwens ook het zoekertje van het forum er staat al veel info.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2004 19:54 #71045 door
Beantwoord door in topic reviseren motor
Zijn er mensen die ervaring hebben met revisie motoren van Bram Kokkelkoren.
Mijn amazon blijkt uiteindelijk toch toe te zijn aan een ander blok, na het lichten van de cilinderkop blijkt dat op de cilinderwand van de 2e en 4e cilinder een schram zit. Ondanks dat heb ik toch maar de nieuwe cilinderkop met harde klepzittingen gemonteerd, en nu is er meer carterdruk.
Het positieve nieuws is ik heb geen last meer van knallen in de uitlaat.
Dus het moraal van het verhaal....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD