na dieselen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2004 12:39 #54076 door
na dieselen is gemaakt door
Kan iemand mij duidelijk maken wat de oorzaak kan zijn van nadieselen?
Mijn B20 B vertoond dit verschijnsel nu 2000 km na totale revisie.
Voor de duidelijkheid: nadieselen is het verschijsel dat de motor nog even door blijft lopen nadat je het contact al uitgezet hebt. Dit gaat gepaard met heftig schudden van de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2004 14:12 #71402 door
Beantwoord door in topic na dieselen
Op het moment dat je het contact uit zet stoppen de bougies met vonken. Als de motor nog even blijft doorlopen zal er ergens een bron van warmte zijn die het mengsel alsnog doet ontsteken, zoals:
<br><br>
-Koolafzetting: een paar 'vlokken' die nog nagloeien.
<br>
-Een verkeerd bewerkte kop waar een paar geisoleerde deeltjes blijven nagloeien.
<br>
-Een te hoge compressie, waardoor de temperatuur te hoog oploopt (zoals bij een échte diesel)
<br>
-Verkeerde warmtegraad bougies, waardoor ze te heet blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2004 20:04 #71401 door
Beantwoord door in topic na dieselen
Loopt de motor soms te snel stationair?Dat kan ook de oorzaak zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2004 20:07 #71400 door
Beantwoord door in topic na dieselen
<p>
Welke benzine stook je? Een B20B heeft geen lage compressie en zal m.i. zeker een octaanbehoefte van 98 RON hebben. Koolafzetting lijkt me bij een pas gereviseerde motor niet het meest voor de hand liggen. Overigens kan het aanzuigen van valse lucht ook nadieselen veroorzaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2004 22:07 #71399 door
Beantwoord door in topic na dieselen
Dank voor de tips zover.
Nadieselen doet ie op Euro 95, rij normaal op gas maar als ik de straat in rij schakel in naar benzine. Hij is dan wel heet van het rijden op gas natuurlijk. Dat kan een oorzaak zijn. In combinatie met hoge compressie.
Koolafzetting heb je inderdaard voornamelijk bij olieverbruik, da's nie het geval. Valse lucht zou nog kunnen gezien hij vooral op gas niet lekker oppakt zo tussen 1000 en 1600 rpm. Stationair staat op 950-1000 daardoor.... i.p.v. 800rpm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.