motor ontvetten

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2004 12:05 #54068 door
motor ontvetten is gemaakt door
Dag, mijn buurman ook een bezitter van een klassieker, vindt dat het onder de moterkap bij mij te zweterig (vettig) is. hij maakt zijn motorblok regelmatig schoon in de wasserij bij de garage. Dit doet hij met hoge druk en een ontvettingsmiddel. Hij spoort mij aan om dit ook te doen! Ik ben daar wat terughoudend in. Roep ik hier niet allemaal ellende mee op? Ik vindt het overigens wel mooi lijken zo'n schoon motorblok. Wie heeft hier ervaring mee? en is het inderdaad wel verstandig om te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2004 12:14 #71434 door
Beantwoord door in topic motor ontvetten
Zolang je geen water <i>in</i> de motor laat komen, en je houdt de distributeur droog, dan kan er weinig mis, lijkt me.
<p>
Maar tenzij je motor oliedicht is zou ik niet gaan schoonmaken. Ik ben dagelijks rijder en mijn B20A is niet oliedicht. Dus wordt mijn blok na verloop van tijd weer vettig, en dan heeft dat schoonmaken toch niet lang nut gehad... Ik heb het één keer gedaan, daarna niet meer.

• Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2004 20:44 #71433 door
Kan op zich geen kwaad, de Volvo monteurs deden dit standaard bij iedere grote beurt.
Je kunt bij wasstraten dan ontvetter gebruiken.
Ga dan wel even met de wagen rijden om e.e.a. weer droog te krijgen

• Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2004 22:09 #71432 door
En heb je al wat ervaring? Ik hoor het graag van . Ik wil mijn moterblok ook schoonmaken maar ben net als jij wat huiverig voor een slechte ervaring.

HJ

• Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2004 10:39 #71431 door
Hoi Henk-Jan, ik heb inmiddels de motor ontvet. we zijn als volgt te werk gegaan. de amazon in de wasplaats gezet met draaiende motor. mijn buurman hielt de amazon aan de praat, en ik ben met de spuit met ontvetter aan de slag gegaan. De motor bleef (af en toe wat gas bijgeven) doorlopen. natuurlijk hebben we de electr. installatie ontzien. bij het weer uitrijden van de amazon sloeg die af, maar kwam al spoedig weer aan de loop. ben vervolgens een ritje van 20 kilometer gaan maken om het geheel weer droog te rijden. resultaat: prima. voordeel is dat ik nu w.s. kan zien waar die wat begint te lekken/zweten.