motor
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2004 20:32 #53928
door
motor is gemaakt door
het geratel in mijn motorblok bleek te komen van versleten lagers, maar bij nader onderzoek bleken alle draaiende delen van het motorblok zodanig versleten dat het totaal moet worden voorzien van nieuwe delen , nu dacht ik dat dat mooi betaald was met mijn eindejaarsuitkering, maar het revisiebedrag is te hoog of mijn eindejaarsuitkering te laag, we gaan er in ieder geval financieel niet uit komen....
ik vraag mij nu af of het mogelijk is om een b18a zomaar te vervangen door een type b of d, en wat je er eventueel aan aanpassingen bij zou moeten toveren.
help......
ik vraag mij nu af of het mogelijk is om een b18a zomaar te vervangen door een type b of d, en wat je er eventueel aan aanpassingen bij zou moeten toveren.
help......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2004 20:53 #72270
door
Beantwoord door in topic motor
Ik heb mijn B18a vervangen door een gereviseerde B18d en gewoon de zenith 36vn carburateur + spruitstuk en de onstekingsunit van de B18a weer overgezet.
Motor draaid prima zowel op benzine als LPG.
Motor draaid prima zowel op benzine als LPG.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2004 21:25 #72269
door
de huidig prijzen voor een complete auto is op dit moment laag!.
met een beetje geluk koop je nu een mindere auto maar wel met een goed blok voor weinig.
vaak zit er een blok in die de vorige eigenaar heeft laten reviseren , vraag om de rekening , dit soort auto s heeft vaak een paar jaar buiten gestaan en het was de bedoeling om er een dagelijks vervoermiddel van te maken , het resultaat is dat de auto weer gaat rotten en te duur wordt , koop een dergelijke auto.
met een beetje geluk koop je nu een mindere auto maar wel met een goed blok voor weinig.
vaak zit er een blok in die de vorige eigenaar heeft laten reviseren , vraag om de rekening , dit soort auto s heeft vaak een paar jaar buiten gestaan en het was de bedoeling om er een dagelijks vervoermiddel van te maken , het resultaat is dat de auto weer gaat rotten en te duur wordt , koop een dergelijke auto.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2004 08:41 #72268
door
Bel Willem van der Heide in Nij Beets eens. Misschien dat hij er een andere motor in kan zetten voor een prijs die je wel bevalt. tel:0512461717 suc6 ps:mijn verzekering betaalde het vervoer van mijn combi naar friesland, misschien lukt dat bij jou ook.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2004 09:32 #72267
door
Het verschil tussen type A,B en D zit hem in:<br>
-compressieverhouding<br>
-nokkenas<br>
-carburateur<br>
-type ontsteking<br>
Je kunt deze onderdelen makkelijk uitwisselen. Je kunt dus feitelijk gewoon een blok samenstellen met de beste onderdelen die je voor handen hebt.<br>
De onderblokken zijn allemaal excact gelijk dus pak de beste en zet daar een goede kop op. Eventueel met een dubbele carburateur en en C-nokkenas en dan heb je ook nog een aardig vermogen.<br>
(ik heb nog wel een nette C-nokkenas met volgers en een nieuwe mooie dunne B18 koppaking mocht je die zoeken: bflierman@hotmail.com)
-compressieverhouding<br>
-nokkenas<br>
-carburateur<br>
-type ontsteking<br>
Je kunt deze onderdelen makkelijk uitwisselen. Je kunt dus feitelijk gewoon een blok samenstellen met de beste onderdelen die je voor handen hebt.<br>
De onderblokken zijn allemaal excact gelijk dus pak de beste en zet daar een goede kop op. Eventueel met een dubbele carburateur en en C-nokkenas en dan heb je ook nog een aardig vermogen.<br>
(ik heb nog wel een nette C-nokkenas met volgers en een nieuwe mooie dunne B18 koppaking mocht je die zoeken: bflierman@hotmail.com)