revisiemotor

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 19:59 #53902 door
revisiemotor is gemaakt door

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 20:54 #72423 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Hallo forum,

Vandaag kreeg ik de schrik van mijn leven. Een raar geluidje in de motor van mijn bloedmooie 140 leidde tot kleppen laten stellen. De garagist vertelde mij vervolgens dat mijn motor (92.000 km) 'overleden' zou zijn. Volgens hem is het altijd hetzelfde liedje als 'oude' motoren die altijd op benzine gelopen hebben op gas worden omgebouwd; na 10 tot 15.000 km zijn ze aan volledige revisie toe. Twee problemen dus: een godsvermogen uitgeven aan een revisie én is het onzin wat er beweerd wordt??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 21:08 #72422 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
een tweede mening lijkt me op z'n plaats.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 21:13 #72421 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Heleboel onzin, dat wil zeggen de invlo9ed van ongelode benzine....hoogstens zijn de kleppen niet meer te stellen en ben je aan een nieuwe kop toe tgv loodvrij.
Mijn B20E loopt al jaren prima op loodvrij na een volledige revisie. Sterker motoren die vroeger op geloodde benzine hebben gelopen hebben een "geheugen" van het lood en houden het zelfs langer uit omdat de zittingen harder zijn.
Verder; hoe bekend is de historie van de motor, m.a.w. er een "deelrevisie" uitgevoerd en zo ja wanneer en door wie.
Welke garagist heeft de "diagnose" gesteld, was de wagen daar ook in onderhoud ?
Tip laat e.e.a. beoordelen door een vakman, bij vooekeur een welke ruime ervaring heeft met deze motoren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 21:20 #72420 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Hallo Alex. Je 1ste probleem, revisisie of niet, hangt af van 1) hoeveel km
de motor (een B18 of een B20) gelopen heeft, hoe de voorgaande eigenaar
daar mee gereden, en hoe hij die onderhouden heeft, en 2) van wat het "raar
geluidje in de motor" precies als oorzaak heeft. Het 2de probleem, nl. dat
"oude motoren" die na "92.000 km" worden overgeschakeld op gas "na 10 tot
15.000 km aan een volledige revisie toe zijn" is complete onzin: mijn B18
in AM1967 is in 1970 overgeschakeld op gas, en heeft het daarna +-30 jaar
nog 350.000km op gas uitgehouden (dus tot in totaal 450.000 km!!). De LPG
installateur zei in 1970 al letterlijk "dat Volvo B18 motoren, in
tegenstelling tot bvb Peugeot motoren, uitermate geschikt zijn om op LPG te
lopen", wat dus overeenstemde met de realiteit. Noteer dat ik 1ste eigenaar
was, en nog steeds ben, van deze AM, en dat deze steeds piekfijn
onderhouden is, en nog steeds wordt (nog steeds op LPG met 2de B18B motor).
Probeer dus eerst te achterhalen wat er precies gaande is in je motor, maw
wat de oorzaak is van het "raar geluidje". Ga ev. eens langs bij
betrouwbare Volvo dealer, die zal nogal vlug een correcte diagnose maken.
Ga in elk geval niet overhaast te werk: tijd brengt raad. Groeten, Willy.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2004 00:02 #72419 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Wat deze garagist beweert over oude motoren die op gas worden omgebouwd is absolute onzin.
Ga naar iemand die er verstand van heeft of die niet probeert je op onnodige kosten te jagen! Ik heb ook al eens meegemaakt dat een garagist plotseling hoorde dat mijn als een naaimachine lopende motor toe was aan een ingrijpende revisie. Ik heb zijn advies volledig genegeerd en de auto na 100.000 kilometer naar de sloop gereden omdat hij doorgeroest was.
Een revisiekop kost rond de 275 euro.
Zeer waarschijnlijk lost die al je problemen op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2004 12:30 #72418 door
Beantwoord door in topic revisiemotor
Wat is eigenlijk de definitie van 'raar geluidje'? Ik rij nu sinds een paar maanden 142 en ik vind het een kampioen in rare geluidjes, maar ik heb evengoed niet de indruk dat er structureel dingen mis zijn.

En misschien ter geruststelling, mijn vorige auto (een Opel Manta '73) verkocht ik aan een motorreviseur, die gecharmeerd was van de onverslijtbaarheid van de Opel 19s-motor. Daar hoefden ze bijna nooit iets aan te doen. Ik had toen net de 142 gekocht en vroeg: en hoe zit dat dan met B20-motoren? Dat kon hij niet beantwoorden - die kregen ze namelijk nooit. Die liepen altijd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD