b20a start plots niet meer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2005 12:27 #53884 door
b20a start plots niet meer is gemaakt door
Hallo allemaal,
Gisteren hebben we een puzzeltocht van 150 km gereden over de Brabantse dorpen met mijn Volvo Amazone met B20A motor. Dit alles zonder problemen, het was de moeite waard! 's Avonds gingen we na een stop van ongeveer 2 uur, de auto was helemaal afgekoeld, weer naar huis. Toen ik de auto wilde starten sloeg hij met geen mogelijkheid aan. Na flink te hebben doorgestart heb ik het luchtfilter verwijdert en handmatig de zuiger van de stromberg carburateur opgetild. Toen een vriend van me de auto startte sloeg hij na een 10tal slagen aan en zijn we zonder problemen naar huis gekomen. Daarna nog even de warme motor proberen te starten, dit ging perfect; na een slag van het vliegwiel liep hij weer als altijd. Vanochtend weer hetzelfde probleem, echter nu heb ik de zuiger eruit genomen en schoongemaakt (er zat zwarte aanslag op) en het membraam gecontrolleerd, dit was in orde. Daarna proberen te starten, zonder succes. Ook niet met het handmatig optillen van de zuiger. Voorheen (afgelopen weken) waren er nooit startproblemen: choke open, sleutel om en lopen, zelfs bij 10 graden onder nul en met dikke 20w50 olie. Wie kan mij helpen? Ik weet het even niet meer..
Groeten,
Guus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2005 12:36 #72512 door
Beantwoord door in topic b20a start plots niet meer
<p>
Klinkt meer als een defecte rotor of condensator. Lijkt me geen carburatieprobleem.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2005 14:58 #72511 door
Een bougie er uit draaien (of je moet er nog ergens een hebben liggen)en 1 bougiekabel los trekken en daar je bougie op zetten .Starten en kijken of je vonk hebt(eventueel met hulp van iemand (let op bougie tegen blok aan houden en niet zelf de tikken opvangen ;-)
Mocht je vonk hebben dan verder zoeken ,(bezine aanvoer? enz..)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2005 16:32 #72510 door
lijkt ook mij een ontstekingsprobleem.
controleer alle stekkerverbindingen aan o.a.
bobine , spanningsregelaar , zekeringkastje ,contactslot , rotor , verdeelkap , condensator , ..

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2005 10:58 #72509 door
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb er ook nog even een nachtje over geslapen en denk idd ook dat het iets met de bougies te maken heeft.
Bedankt allemaal!
Guus

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD