b20 hikt heel erg

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2005 12:28 #53800 door
b20 hikt heel erg is gemaakt door
Hallo,

Mijn B20 op gas ,Amazon-station, hikt heel erg paar minuten na koude start.
Motor houdt in en gaat weer door, en dat herhaaldelijk achter elkaar.
Niet echt geweldig, ik schakel dan maar over op benzine, waarbij het effect zich
niet voordoet, na 10-15 minuten als de motor warm is kan ie weer over op gas.

Recentelijk heb ik de contactpuntjes van de stroomverdeler gevijld, is de afstand dan nog correct ?

Hoor graag een geode suggestie van aanpak.

Bedankt,
Bernard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2005 13:14 #72990 door
Beantwoord door in topic b20 hikt heel erg
Aangezien het zich op benzine niet voordoet moet je in het gascircuit zoeken. Vooral het feit dat het ophoudt als de motor warm is geeft volgens mij aan dat de verdamper bij koude motor niet voldoende gas afgeeft. De verdamper gebruikt de warmte van de koelvloeistof om het vloeibare gas uit de tank te verdampen voor het naar de motor gaat. Controleer de slangen van en naar de verdamper eens en laat de gasinstallatie eens afstellen.
Als je de puntjes hebt gevijld is het beter ze nog eens te stellen, maar veel invloed zou het niet mogen hebben.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2005 13:37 #72989 door
Ik denk exact hetzelfde: een verdamper die of bevriest of pas goed werkt bij een warme motor (warme koelvloeistof).
Wat je kunt doen om het zeker te weten: gewoon starten op gas, rijden, en zodra het euvel zich voordoet: motor laten lopen, kap open en gelijk voelen of de verdamper warm of koud is. Als deze koud is heb je de veroorzaker te pakken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2005 20:33 #72988 door
En het mag flauw klinken, maar ik denk hetzelfde. Zij het om nog een andere reden: een paar minuten na koude start is je motor en koelwater lekker opgewarmd en gaat de thermostaat open; je radiator wordt dan bij het koelcircuit gevoegd. Kennelijk is dat het moment waarop er iets verkeerd gaat en mijn eerste gedachte is dan inderdaad: te weinig vloeistof, of luchtbellen o.i.d. Misschien ook wel iets om even aandacht aan te geven: wat zit er in je koelcircuit? Lekkere verse groene limonade of is het inmiddels een oersoepmengsel waarin de eerste levensvormen zich aan het ontwikkelen zijn?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD