carterventilatie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2005 13:46 #53780
door
carterventilatie is gemaakt door
Op de B18A in mij Duet gaat de carterventliatie "gewoon" met een pijpje naar buiten. Dit is niet de meest milieuvriendelijke oplossing.
Ik overweeg om inplaats van de buis naar beneden de carter ventilatie via een slang naar de inlaatpijp van het luchtfilter te brengen. Dan worden de vuile dampen mooi opgezogen en verbrand.
Ziet iemand hier bezwaren tegen?
Ik overweeg om inplaats van de buis naar beneden de carter ventilatie via een slang naar de inlaatpijp van het luchtfilter te brengen. Dan worden de vuile dampen mooi opgezogen en verbrand.
Ziet iemand hier bezwaren tegen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2005 14:46 #73105
door
Beantwoord door in topic carterventilatie
Geen enkel bezwaar. Zorg wel dat je slechts een kleine doorgang maakt op je inlaatspruitstuk, anders gaat er te veel lucht naar binnen en verstoor je het mengsel te veel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2005 16:28 #73104
door
Let er op dat je een oliescheider plaatst met zeefje(vlamdover) en terugslagklep in de slang naar het spruitstuk en tevens een andere vuldop met slang naar luchtfilter om zo gefilterde lucht binen te laten anders heb je nl geen ventilatie. Let er ook op dat de nippel van een B18 neemt deze heeft een grotere doorlaat als B20 er moet voldoende lucht door kunnen .
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2005 14:03 #73103
door
Op de Duetten na 1966 met B18A zat er zo'n karterventilatie systeem via het spruitstuk standaard.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2005 14:44 #73102
door
Ik ben niet duidelijk geweest! Even een aanvulling. Mijn Duet heeft een B18A met Zenith 175CC carburateur. Deze heeft een luchtfilter met vaste pijp. Het idee is om een aansluiting voor de carter ventilatie te maken op deze pijp. Hier heerst slechts een zeer lage onderdruk.Het filter zal misschien wel extra vuil worden door de vettige dampen uit het carter.Zou hier een bezwaar tegen zijn?
Ik ben niet duidelijk geweest! Even een aanvulling. Mijn Duet heeft een B18A met Zenith 175CC carburateur. Deze heeft een luchtfilter met vaste pijp. Het idee is om een aansluiting voor de carter ventilatie te maken op deze pijp. Hier heerst slechts een zeer lage onderdruk.Het filter zal misschien wel extra vuil worden door de vettige dampen uit het carter.Zou hier een bezwaar tegen zijn?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2005 08:49 #73101
door
Bij het stromberg luchtfilter zit die aansluiting na het filter, dus als je een pijpje meer naar het midden erop soldeert en daar je slang aan zet heb je geen last van een vet filter. Tevens kunje het luchtfilterhuis zo modificeren dat je de filters kunt verwisselen. volgens mij staat op de v44 cd-rom hoe.