motor start pas bij loslaten contact
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2005 19:07 #53760
door
motor start pas bij loslaten contact is gemaakt door
Mijn 1800E wil moeilijk starten. pas op het moment dat je de sleutel van het contact los laat wil deze wel eens aan slaan. Doorstarten heeft geen zin.
Tijdens het draaien van de startmotor geven de bougies gewoon een vonk, maar deze vonk lijkt zwak.
Ik vermoed dat het volgende gebeurd op het moment dat de sleutel losgelaten wordt:
- de startmotor draait nog even rond vanwege de bewegingsenergie die er nog in zit
- De vonk wordt op dit moment sterk genoeg om het mengsel te laten verbranden.
- de motor start
Wie helpt mij uit de brand?
Tijdens het draaien van de startmotor geven de bougies gewoon een vonk, maar deze vonk lijkt zwak.
Ik vermoed dat het volgende gebeurd op het moment dat de sleutel losgelaten wordt:
- de startmotor draait nog even rond vanwege de bewegingsenergie die er nog in zit
- De vonk wordt op dit moment sterk genoeg om het mengsel te laten verbranden.
- de motor start
Wie helpt mij uit de brand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2005 19:32 #73183
door
Beantwoord door in topic motor start pas bij loslaten contact
Of je accu is te zwak ,of je startmotor begint aan zijn eind te komen (trekt te veel stroom).
Meet eens hoeveel spanning je accu geeft in rust (dus nog niet gestart) en meet na het starten een wat de waarde dan is (bijvoorkeur met een digitale meter).
Als na het starten je accu niet snel naar de eerste waarde loopt die je gemeten hebt begint je accu gaar te worden.Loopt de spanning weer wel snel terug naar de oorspronkelijke waarde(liefst boven de 12.8 v)dan lijkt het me handig je startmotor eens na te laten kijken.
Meet eens hoeveel spanning je accu geeft in rust (dus nog niet gestart) en meet na het starten een wat de waarde dan is (bijvoorkeur met een digitale meter).
Als na het starten je accu niet snel naar de eerste waarde loopt die je gemeten hebt begint je accu gaar te worden.Loopt de spanning weer wel snel terug naar de oorspronkelijke waarde(liefst boven de 12.8 v)dan lijkt het me handig je startmotor eens na te laten kijken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2005 20:47 #73182
door
Start je "toevallig" op LPG??
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2005 21:01 #73181
door
Heb je niet een electronische ontsteking die "verkeerd" is aangesloten d.w.z de plus ergens vandaan haalt waar tijdens het starten geen stroom op staat?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2005 21:52 #73180
door
Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet bijna zeker dat de accu aan z'n eind is. Dus die ga ik vervangen. Deze is minimaal 2 jaar oud, is 55A ipv de 60A die de accu zou moeten hebben, en in de winter neemt de capaciteit altijd flink af.
Ik zal 'm nog wel even doormeten met een multimeter.
En het starten heb ik op zowel op benzine als LPG gebrobeerd.
Ik weet bijna zeker dat de accu aan z'n eind is. Dus die ga ik vervangen. Deze is minimaal 2 jaar oud, is 55A ipv de 60A die de accu zou moeten hebben, en in de winter neemt de capaciteit altijd flink af.
Ik zal 'm nog wel even doormeten met een multimeter.
En het starten heb ik op zowel op benzine als LPG gebrobeerd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2005 23:08 #73179
door
Twee jaar moet een accu makkelijk kunnen. Laat hem bij de garage eens doormeten, met een multimeter kan dat namelijk niet. Ook dit 5 ah verschil hoeft niks uit te maken. <br> Ik verdenk ook een soort van kortsluiting, of de verkeerde aansluiting van de ontsteking, zoals eerder werd geopperd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2005 02:55 #73178
door
Ik ben er voor 't gemak even van uit gegaan dat er niets in/aan de auto verandert is voor dit poblem op trad.
Een accu moet makkelijk 2 jaar kunnen halen ,maar als hij 1 of 2 keer helemaal ontladen is ,dan verkort je de levensduur heel snel.
(Koop een nieuwe accu ,ontlaad hem helemaal ,laat 'm 1 of 2 weken zo staan en je kan weer een nieuwe accu halen want hij komt echt niet meer aan z'n specs.Don't try this at home of je moet geld of accu's teveel hebben....)
Een accu moet makkelijk 2 jaar kunnen halen ,maar als hij 1 of 2 keer helemaal ontladen is ,dan verkort je de levensduur heel snel.
(Koop een nieuwe accu ,ontlaad hem helemaal ,laat 'm 1 of 2 weken zo staan en je kan weer een nieuwe accu halen want hij komt echt niet meer aan z'n specs.Don't try this at home of je moet geld of accu's teveel hebben....)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2005 07:19 #73177
door
bij mij was het probleem een defect kontaktblokje, maar bobine is ook mogelijk.