motorblok

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2005 11:48 #53734 door
motorblok is gemaakt door
Hallo!
Ik ga, hopelijk binnen niet al te lange tijd, mijn motorblok terug plaatsen. Ik weet niet hoe het blok is, ik heb het bij aankoop alleen stationair horen lopen (remmen zaten toen vast) Nu wil ik dat ik niet na een paar kilometer overla olie uit zie komen. Wat is verstandig: De oliekerringen vervangen waar ik later slecht bij kan? Is dat moeilijk, kan ik dat zelf of is er speciaal gereedschap voor nodig? Ps: ik heb al met de verreijker gezocht, maar werd niet veel wijzer. Kortom, wat is verstandig om te vervangen voordat het blok er weer in gaat?
Bedankt alvast, groeten Marco!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2005 12:07 #73308 door
Beantwoord door in topic motorblok
Ik zou in elk geval de achterste krukas keerring vervangen. En als dat nog een viltring is, gelijk een ombouwset kopen voor normale simmerringen. Zet er dan ook een nieuwe carterpanpakking in, kan je gelijk de carterpan schoon maken. Nieuwe koppelingsset lijkt me ook vanzelfsprekend. De rest kan je bij ingebouwd blok redelijk goed bijkomen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2005 12:14 #73307 door
Hallo Marco, ik raad je aan om ook even een compressietest te doen voordat je het blok terug plaatst. Als een motor stationair mooi loopt wil dat nog niet zeggen dat het in goede conditie is.
wat de oliekeerringen betreft, als je zeker weet dat het vilten type er in zit en je wilt ze vervangen, dan zou ik dat nu doen, de kans is n.l. groot dat je je carterpakking kapot maakt bij deze klus, en als de motor geplaatst is krijg je deze er niet af!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2005 13:49 #73306 door
Hallo Marco,

Ik zou ook zeker de achterste vilten ring vervangen voor een gemodificeerd huis met keerring. Daarnaast ook de carterpanpakking even vernieuwen. Die kosten je samen de kop niet. De voor krusaskeerring kun je veel gemakkelijker vervangen ( half uurtje werk) dus daar een viltenring laten zitten lijkt mij geen probleem.
Ik zou ook zeker even een compressietest uitvoeren voordat je met het blok aan de slag gaat. Het is zeker waar dat een blok stationair heel mooi kan lopen, maar na meting helemaal geen compressie blijkt te hebben. Een compressietest is gemakkelijk uit te voeren. En je weet dan gelijk veel meer. Succes, en tot gauw!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2005 17:23 #73305 door
Een compressie meter van regio oost ligt bij mij in Doetinchem

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2005 16:34 #73304 door
Jongens,allemaal bedankt voor jullie reacties. Dire, ik zal je zeker wel weer een keer zien als ik weer iets nodig heb en Rene, ik kon bij jou langs voor de meter, weet alleen nog niet wanneer. Ik bel! Groeten Marco.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD