motor slaat af bij koude start
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2005 11:26 #53693
door
motor slaat af bij koude start is gemaakt door
Ik heb een Amazone met B20A op LPG/ Benzine. Ik heb nu last van het starten 's ochtends. Zowel op benzine als op gas moet ik gas geven bij het starten (dan duurt het nog wel een seconde of 5 voordat ie start)om hem lopend te krijgen en daarna moet ik gas blijven geven anders houdt ie er weer mee op. Als ik eenmaal een paar 100 m. gereden hebt, dan blijft ie prima lopen. Hoe kan ik de amazone afstellen zodat ik geen gas meer hoef te geven tijdens het starten en ie niet meer afslaat als ik het gas loslaat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2005 13:32 #73523
door
Beantwoord door in topic motor slaat af bij koude start
Choke kabel strakker afstellen?<br>Overigens moet ik ook altijd gas geven bij starten. Op LPG gaat het starten zelf beter als ik eerst één keer contact maak (LPG choke relais springt aan) en dan opnieuw start.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2005 12:35 #73522
door
Beantwoord door in topic motor slaat af bij koude start
Ik hoor ook wel eens mensen die op gas helemaal niks hoeven te choken (in de zin van de de gasklep verder open zetten) Ikzelf moet het echter wel. Niet veel, en na een minuutje of 2 gereden te hebben kan hij ook weer in, maar bij koude motor blijft hij bij mij anders echt niet lopen.