krukas vastzetten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 18:08 #53613
door
krukas vastzetten is gemaakt door
Ik wil graag mijn voorste oliekeerring vervangen (amazone) maar de krukaspoelie draait mee als ik hem er af wil halen, is een automaat dus kan hem niet in versnelling zetten draait gewoon mee. (help) En is dit rechts of links draaiende draad. graag wat tips bvd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 18:31 #73947
door
Beantwoord door in topic krukas vastzetten
Draad van de krukaspoelie is normaal draad.
Dus naar rechts draai je hem vast.
In de poelie (althans bij mij) zitten gaten. Als je daar een stuk metaal (koevoet o.i.d.) in steekt dan krijg je de boel wel geblokkeerd. Met een doek voorkom je dat je het alluminium van het blok beschadigt. De bout op de poelie hoort niet verschrikkelijk vast te zitten.
Dus naar rechts draai je hem vast.
In de poelie (althans bij mij) zitten gaten. Als je daar een stuk metaal (koevoet o.i.d.) in steekt dan krijg je de boel wel geblokkeerd. Met een doek voorkom je dat je het alluminium van het blok beschadigt. De bout op de poelie hoort niet verschrikkelijk vast te zitten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 21:19 #73946
door
Je kunt proberen de startmotor los te halen en daarna het vliegwiel te blokkeren met een dikke schroevendraaier. Ook kun je een bougie los halen en een oude doek in de cilinder proppen (wel met genoeg over om deze er weer uit te trekken) om de motor te blokkeren. Beide methoden heb ik nooit zelf geprobeerd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 21:45 #73945
door
Je kunt de automaat gewoon in de 'P' zetten. Maar maak gewoon gebruik van de massatraagheid van de krukas, en geef een felle tik op de (goed passende) moersleutel. Zo schrik je alles zo'n beetje los zonder ook maar ergens spanningen op te zetten. <br>
Ik heb trouwens ook wel eens grapjassen gehoord die die moersleutel blokeerden en vervolgens even het contact omdraaiden...
Ik heb trouwens ook wel eens grapjassen gehoord die die moersleutel blokeerden en vervolgens even het contact omdraaiden...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 08:32 #73944
door
Een luchtsleutel gaat ook. De krukas krijgt de kans niet om te gaan draaien. Je kunt ook een v-riem strak om de poelie doen en die vastzetten in de bankschroef. De poelie wil dan ook niet draaien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2005 19:40 #73943
door
niet de mooiste methode maarwel effectief
dop op de moer t ijzer op de dop stuk pijp
over t ijzer eind van de pijp afsteunen op
carrosserie {links} eventueel doek er tussen dan met de hand spelingsvrij draaien en dan even starten {bobine kabel losmaken}
dop op de moer t ijzer op de dop stuk pijp
over t ijzer eind van de pijp afsteunen op
carrosserie {links} eventueel doek er tussen dan met de hand spelingsvrij draaien en dan even starten {bobine kabel losmaken}