klep 2 opent minder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2005 14:50 #53600
door
klep 2 opent minder is gemaakt door
Vanmorgen heb ik, nog immer op zoek naar de oorzaak van slecht rijden, de kleppen gesteld van mijn 142 B20A. Conclusie: daar kan het niet aan gelegen hebben. Wel viel me iets anders op: van cilinder 2 loopt 1 hefboompje maar matig mee, het maakt niet half zo'n grote slag als de andere kleppen. Het betreft de achterste van de twee, geredeneerd vanaf de grille. (Is dit de uitlaat of inlaat?)
Duidt dit op een versleten nokkenas? (me dunkt van wel). En, vervolgvraag: kan dit kwaad? Accoord, ik zal niet echt een fatsoenlijk vermogen halen, maar voor de rest doet het er toch niet echt veel toe?
Een nokkenas vervangen lijkt me niet het simpelste werk, in ieder geval iets om toch maar eens wat literatuur bij te gaan verzamelen...
By the way, ik heb de indruk dat de motor op benzine wél prima loopt, maar helaas was de tank net leeg toen ik dat concludeerde en toen was het tijd om weer naar het werk te gaan. Vanavond probeer ik het verder - ik ga toch aan een nieuwe verdamper denken.
Duidt dit op een versleten nokkenas? (me dunkt van wel). En, vervolgvraag: kan dit kwaad? Accoord, ik zal niet echt een fatsoenlijk vermogen halen, maar voor de rest doet het er toch niet echt veel toe?
Een nokkenas vervangen lijkt me niet het simpelste werk, in ieder geval iets om toch maar eens wat literatuur bij te gaan verzamelen...
By the way, ik heb de indruk dat de motor op benzine wél prima loopt, maar helaas was de tank net leeg toen ik dat concludeerde en toen was het tijd om weer naar het werk te gaan. Vanavond probeer ik het verder - ik ga toch aan een nieuwe verdamper denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2005 15:40 #73988
door
Beantwoord door in topic klep 2 opent minder
Ja dat is een versleten nok op je nokkenas en dat kan in zoverre kwaad dat het alleen maar erger wordt. Hij is nu door z'n hardingslaag heen en dan gaat het snel bergafwaarts. Dus je blok zal niet ontploffen of zo, maar wel steeds beroerder gaan lopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2005 16:26 #73987
door
Aardig (?) om te zien dat ik bij het zoeken op 'Nokkenas' ineens een bijdrage tegen kom van de vorige eigenaar van mijn auto, met exact dezelfde vraag. Hmmmm. Nou ja, dat was in 2003 en de auto rijdt inmiddels nog.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2005 20:21 #73986
door
Ik zou toch maar vast op zoek gaan naar een nieuwe nokkenas.Bijkomend effect is nl. de onvoldoende vulling die de cylinder krijgt met pingelen en warmlopen tot gevolg. Vervanging is overigens best wel goed uit te voeren. Wel moet de cylinderkop er af voor vervanging van de nokvolgers en uiteraard de distributie. Reken op een uurtje of 5 a 6 sleutelplezier als er niet te veel tegen zit en hou ook een carterpanpakking bij de hand.P.s.: als je een (goede) gebruikte nokkenas wil monteren, gebruik dan de nokvolgers die bij deze nokkenas horen en plaats ze allemaal op precies dezelfde plaats terug. Nokkenas en volgers slijten nl. op elkaar in. Haal je ze door elkaar, dan zijn de nokken en volgers, binnen de kortste tijd weer versleten. Beter monteer je natuurlijk een nieuwe as plus volgers.