motor

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2005 19:45 #53597 door
motor is gemaakt door
Hallo.i.v.m.revisie van mijn B20 motor,in mijn(amazone)wil ik het volgende graag weten.
gezien de trekkrachti.v.m.caravan trekken,krijg ik het advies te horen om een motorblok van het type E erin te monteren.
Vraag:wat is dat voor een motorblok.
Heeft deze dan veel meer pk.
En waar zou ik een goed E-blok kunnen
kopen. Graag jullie advies.b.v.d.
mart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2005 20:07 #74000 door
Beantwoord door in topic motor
Je kunt de verschillende typen en technische gegevens vinden op de P1800 modellen pagina, doorklikken naar techniek en motoren 2.
In principe gebruikt het B20E blok de mechanische injectie van Bosch als brandstoftoevoer, zodoende het meeste vermogen van de standaard blokken (130 pk)
Misschien is het verstandiger uit te gaan van het blok dat je nu hebt en met simpele maatregelene (andere nokkenas/carburateur) het vermogen te verhogen.
In principe moet je met een in goede staat verkerend staandaard B20 blok toch wel een caravan kunnen trekken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2005 21:54 #73999 door
Een B20E heeft inderdaad meer pk. Maar wat hebje daar aan als je een caravan wil trekken? Je kunt eventueel een E-kop gebruiken, maar ik zou een B20A en een A-nokkenas als een van de beste caravan-trek-opties beschouwen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2005 23:26 #73998 door
Van de gehele B18/B20 motor series levert de B20A het hoogste koppel en dat is wat je nodig hebt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2005 16:52 #73997 door
Ik ben al 10 keer met een amazon combi met B18 a en smv caravan naar Spanje gereden zonder problemen.Iedere keer was te caravan te zwaar beladen ( ongeveer 1300 kilogram!!),3personen in de auto die ook vol met spullen zat.Ik haal wel de thermostaat er uit. Nooit problemen gehad.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD