b20 motor
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 23:14 #53572
door
b20 motor is gemaakt door
In mijn 144dl zit een b20 motor. Doet 't prima, hij heeft er lol in. Maar boven de 100 lijkt het 'm een beetje moeite te kosten. Niet dat ik dan hele rare geluiden hoor, maar meer dat ik het gevoel heb dat 100 zijn lieflingssnelheid is, en harder niet nodig vindt. Ik wil er ook niet mee racen hoor, welnee, maar eens 130 bij het inhalen is ook wel prettig. Klopt het dat deze motoren boven de 100 behoorlijk van zich laten horen, of zou er iets zijn? Op zich hoor ik niks verdacht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 09:26 #74149
door
Beantwoord door in topic b20 motor
Normaal neemt dan het windgeruis behoorlijk toe en gaat de motor zich laten horen. Zolang hij mooi regelmatig loopt is er niks aan de hand. Mijn amazone doet bij 120 ongeveer 4000 toeren en dat hoor je natuurlijk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 11:09 #74148
door
In een Amazon is het eigenlijk wat prettiger vertoeven bij hogere snelheden; waarom weet ik niet maar mijn ervaring zegt me dat. Een 140 is gewoon ook wat lomper en zwaarder dan een Amazon; de motor zal er wat meer moeite mee hebben. Maar als hij echt niet harder wil (want dat moet ie wel kunnen) zou ik eens compressie meten, de klepspeling meten, ontsteking nakijken en LPG mengsel controleren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 21:09 #74147
door
Als ik 90 rijdt met mijn Amazon (B20, geen overdrive) heb ik al het idee dat ik bijna de motor opblaas. Echt een ontzettend kabaal. Is dat normaal? Ik lees wel eens dat mensen 140 rijden met hun Amazon. Volgens valt die van mij dan uit elkaar!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 22:32 #74146
door
Zelf rijd ik nauwelijks harder dan 95 a 100 met zowel de 544 als de Amazon. Maar een Amazon met een gewone fatsoenlijke B20 moet je echt niet horen bij 90 km/uur. Ik zou hetzelfde doen wat Robert hiervoor voorstelde bij de 140. Moet toch wat aan de hand zijn.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 23:17 #74145
door
Tsja, het enige wat ik recent niet heb gedaan is de compressie meten. Verder rijd ik ook geen LPG. Zal dus maar eens langs de garage rijden binnenkort. Overigens, de auto WIL wel harder hoor. Ik bedoel, 110 km/u haal ik ook makkelijk, maar dat heb ik tot nu toe pas een keer gedurfd. Alles begon te trillen en te piepen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 23:41 #74144
door
wel, ik heb afgelopen weeekend met mijn amazon b20 over de 140 km per uur gereden, bij 110 even de uitlaat geoord, daarna geen byzonderheden, en ik hade nog voldoende gas over. natuurlijk hoor je herrie, maar meer van de wind, dan van de motor.
volgens mij moet een goed afgestelde (kleppen, compressie e.d.) b20 dit dus makkelijk kunnen.veel succes.
volgens mij moet een goed afgestelde (kleppen, compressie e.d.) b20 dit dus makkelijk kunnen.veel succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2005 00:15 #74143
door
ik rij elke dag twee keer 45 km met de amazon buiten de spits tijden om dus kan deze 90 bijna helemaal plakgas rijden. 130 is geen probleem (B20B in amazon) en 160 heeft die ook al gehaald met gas over, motor is alleen momenteel niet 100% dus ik push hem niet te hard
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2005 12:05 #74142
door
Misschien scheelt het ook dat ik een automaat heb, met maar drie versnellingen? Ik zal binnenkort eens kijken hoe hard hij kan. Maar vind dat ie bij 120 al redelijk hoog in de toeren zit. Heeft jouw Amazone dat niet?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2005 09:52 #74141
door
Hi Bas, ik rijd zelf een 145 en dat loopt íe ook makkelijk.
Uiteraard hoor je de motor dan, maar echt schrikbarend is dat niet.
Nu ik zelf een 5-bak heb ingebouwd loopt íe op benzine zelfs een top van 170 (echte km) en op gas toch nog 145.
Als ik de gasregelschroef verder open draai nog harder, maar dat hoeft niet én hij gebruikt meer (zonde).
Het blok B20A heeft inmiddels bijna 240.000 gelopen.
Het kán dus wél, als ie maar goed afgesteld staat.
Ik heb trouwens een electronische ontsteking van Pertronics ingebouwd en binnenkort gaat er een gaskop op!
Uiteraard hoor je de motor dan, maar echt schrikbarend is dat niet.
Nu ik zelf een 5-bak heb ingebouwd loopt íe op benzine zelfs een top van 170 (echte km) en op gas toch nog 145.
Als ik de gasregelschroef verder open draai nog harder, maar dat hoeft niet én hij gebruikt meer (zonde).
Het blok B20A heeft inmiddels bijna 240.000 gelopen.
Het kán dus wél, als ie maar goed afgesteld staat.
Ik heb trouwens een electronische ontsteking van Pertronics ingebouwd en binnenkort gaat er een gaskop op!