het motorblok van lennard

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 17:13 #53515 door
het motorblok van lennard is gemaakt door
Lennard, sterkte. Echter: je meldt dat de motor vooraf (nog) goed liep. Het kan natuurlijk zo zijn dat de schilfers er al jaren in liggen(wellicht van de oliepomp?). Ik zou de boel schoonmaken en daarna in de gaten houden voorlopig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 17:48 #74439 door
Beantwoord door in topic het motorblok van lennard
Januari 2001 heb ik de distributietandwielen en de carterpanpakking vervangen. Toen lagen de loodschilfers er nog niet in. Maar hoe lang ze er daarna zijn komen te liggen is uiteraard een raadsel.
<p>
De oliedruk heb ik nooit gemeten, maar het oliedruk-lampje lijkt naar behoren te werken. Het knipper niet bij stationair toerental, maar wel als je de motor bijna helemaal (maar net niet) laat afslaan.
<p>
Ik ga binnenkort even met de schilfers langs bij een motorreviseur in de buurt om zijn mening te vragen. Ondertussen houd ik mijn opties (gewoon terug in elkaar zetten/deelrevisie/complete revisie/ruilmotor) even open. Maar in m'n achterhoofd speelt wel het feit mee dat de compressie een tijd geleden al laag was (7,8,8,8 bar)...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 11:03 #74438 door
Betekent dat, dat je al geconcludeerd hebt dat het lood is? Aanvankelijk had je het over loodkleur en een min of meer zacht materiaal. Is het niet zo dat lood smelt als je het met een soldeerbout bewerkt? Zou nog een extra controletje kunnen zijn misschien? (Raar eigenlijk, ik had lood nooit verwacht in een motorblok, leer ik er weer bij!)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2005 17:09 #74437 door
Zie mijn nieuwe bericht met het antwoord hierop.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD