vreemde carterventilatie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2005 14:29 #53457 door
vreemde carterventilatie is gemaakt door
Ik heb mij eens verdiept in de carterventilatie van mijn Amazon met B20 motor en het zit toch wel heel raar bij mij.
<br><br>
Ik heb slechts (?) één aansluiting op mijn inlaatspruitstuk zitten en daar zit de slang op naar de rembekrachtiger. Die werkt verder goed.
<br><br>
Maar dan: vanaf mijn luchtfilter loopt een slang en via een t-stuk loopt er een slang naar de olievuldop en een slang naar de zijkant van het blok, waar dat "carterventilatie ding" zit. Hoe kan het nou circuleren? Er wordt nu dus zowel bovenin als aan de zijkant lucht in het blok geblazen... Lijkt me niet goed. Of is er een speciale reden om het zo aan te sluiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2005 14:39 #74701 door
Beantwoord door in topic vreemde carterventilatie
Bij de carterventilatie die je omschrijft wordt de overdruk in het carter die onstaat door het weglekken van verbrandingsgassen langs de zuigerveren, via een slang op de vuldop en een slang vanop het blok naar het luchtfilter geleid. Omdat er in het luchtfilter onderdruk heerst worden de gassen terug de cylinders ingezogen, waar ze verbranden. Bij de vroege amazones gaan de gassen gewoon via een pijpje overboord. Dit is minder milieuvriendelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2005 15:47 #74700 door
Beantwoord door in topic vreemde carterventilatie
Het is inderdaad niet zoals het hoort. Het lijkt erop dat er ooit een B18 spruitstuk met een B20 motor is gecombineerd, heb ik zelf ook. De beste (en enige werkbare) optie is om de carterventilatie op de B18 manier aan te sluiten. Of een B20 spruitstuk kopen natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2005 23:55 #74699 door
Beantwoord door in topic vreemde carterventilatie
Kijk eens naar www.intelab.com/swem/pcv_diagrams.htm

Kan interessant zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.