compressie vs. topsnelheid

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 10:25 #53435 door
compressie vs. topsnelheid is gemaakt door
Zoals eerder gemeld is uit een compressietest naar voren gekomen dat cilinder 2 en 3 een compressie hebben van rond de 9 terwijl 1 en 4 op 11 zitten. Ik merk in het dagelijks rijden naast trekkracht verlies ook de laaste tijd dat de topsnelheid is teruggezakt naar 120 km/u terwijl die eerst nog boven de 130 zat (Ama '70/b20a). Kan dit ook te wijten zijn aan de verminderde compressie of moet ik dat elders zoeken? Er zit sinds kort een 123ignition in. hierdoor loopt ie nu wel veel mooier/constanter maar op de topsnelheid heeft het (nog) geen invloed gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 11:11 #74779 door
Beantwoord door in topic compressie vs. topsnelheid
De b20A moet veel meer kunnen, hoe is benzine/olie verbruik ?
Zelfs ten tijde van versleten blok kon ik met dezelfde Amazon nog 140 op benzine.
Rij je op gas ? lijkt toch meer aan de hand ...hoe is de ontsteking afgsteld ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 12:10 #74778 door
Beantwoord door in topic compressie vs. topsnelheid
Ja, ik rij op gas. De ontsteking heb ik aflaten stellen, dus dat weet ik niet precies. Hij verbruikt wel olie maar niet liters.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 14:06 #74777 door
Beantwoord door in topic compressie vs. topsnelheid
Ik zou toch de ontsteking en de brandstofvoorziening eens controleren. Mijn amazone van '65 met behoorlijk versleten B18A liep 150 zonder probleem. Boel herrie, dat wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 17:40 #74776 door
Beantwoord door in topic compressie vs. topsnelheid
De B20A die in m'n berging staat te wachten op omruil had een compressie van 7 op cilinder 1 en 8 op de andere. "Pedal-to-the-metal" liep ie nog steeds 160 km/u op de teller in de 4e versnelling (geen OD)...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 17:46 #74775 door
Beantwoord door in topic compressie vs. topsnelheid
Als ontsteking en afstelling gas in orde zijn, kun je de (nokken-)as nog controleren. Ook een verstopt luchtfilter, akn het vermogen aanzienlijk temperen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 20:26 #74774 door
Beantwoord door in topic compressie vs. topsnelheid
Zit er geen klep vast? Kijk eens of al je bougies er hetzelfde uitzien.En vervolgens onder je kleppendeksel of alle kleppen naar behoren openen en sluiten suc6

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD