carter ontluchting perikelen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2005 15:26 #53409 door
Greviseerde B18 bij nordicar gekocht, en gelijk merkte ik dat de brandstofpomp pakking lekte olie (erg veel). 2x vervangen, hij lekte niet meer, maar olieverbruik was en is toch hoog naar mijn gevoel- 1l/1000km. Daar moest ik maar aan wennen, vond nordicar en volvo. Maar mijn vraag is: kan het zijn dat carterontluchtingsslangen verkeerd aangesloten? Deze B18 heeft een enkel stromberg carb en kennelijk ook spruitstuk van B20. Ontluchtinsslangen zijn aangesloten als voor een b20. Ik heb ze ook omgewisseld met andere reductieventiel etc, maar hoge olie verbruik blift. Zou het door cartr ontluchting komen? Motor rookt niet, behalve een beetje als hij warm herstart wordt (een pufje) Dat olie in spruitstuk gezogen wordt oea manier?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2005 15:37 #74875 door
Beantwoord door in topic carter ontluchting perikelen
Hoeveel heeft de motor gelopen? na revisie duurt het wel een paar duizend kilometer voor het olieverbruik laag zal worden. Mijn gereviseerde motor verbruikte na iets van 3000 km pas weinig olie; daarvoor wel meer. Nu (na 40000 km) een kwart liter olie op 10000 km, en ook bij iedere start een klein pluimpje (kan geen kwaad, is heel weinig olie). Ik denk aan een verkeerd (of geen) filter/zeefje in de olievuldop of het kastje aan de zijkant van het blok. Maar 1 liter op 1000 km bij een nieuwe motor kan/mag niet!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2005 16:34 #74874 door
Wat je zou kunnen proberen is de carterontluchting gewoon niet aansluiten en de slang van het blok naarbeneden hangen zoals dat bij vroege b18's was. wel het gaatje in het spruitsuk
(tijdelijk) dichtmaken. dan weet je of het wel aan de carterontluchting ligt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2005 19:32 #74873 door
<p>
Heb hetzelfde probleem ook ooit eens meegemaakt met een Innocenti Mini Cooper en de bekende 1275 cc A-series motor. De verklaring van het revisiebedrijf was toen dat ik eerst een tijdje inloopolie had moeten gebruiken. Dat heb ik jaren later dan ook toegepast in een soortgelijke en tevens gereviseerde 1275 cc motor voor mijn Morris Minor. Die motor heeft nu ca. 65.000 km gelopen, maar verbruikt nog steeds nauwelijks olie.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD