olielekkage bij blokje drukleiding en tempsensor

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2005 10:42 #53347 door
Mijn motor lekt olie bij het blokje waarin de temperatuursensor voor de olie zit en waarin de flexibele slang zit die naar de oliedrukmeter op het dashboard gaat. Ik weet niet helemaal zeker of ik dit blokje goed vast gedraait heb (dat zou het probleem dus kunnen zijn), maar weet iemand of hier ook pakkingen bij gebruikt worden? Of wordt dit blokje zo zonder rubber of ring in het blok gedraait. Het is een kopperen blokje dus het zou netjes moeten kunnen aansluiten. Ik ga vanavond de olie vervangen en zal dit blokje dan direct controleren en vastzetten, maar als er een ring of pakking tussen moet doe ik dat het liefst meteen :-). Kan zo`n blokje wellicht ook met het tape wat gebruikt wordt door loodgieters om waterleidingen af te dichten geplaatst worden? Of zal het blok hiervoor te heet worden? Groet, Jacco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2005 15:42 #75148 door
De aansluiting voor de oliedruk in een B18/B20 motorblok is een tapse schroefdraad. Die moet vanzelf afdichten, als je hem maar vast genoeg draait. Wil het echt niet lukken, dan kan je met gastape werken. Dat is teflontape, moet dus makkelijk die temperatuur kunnen hebben. Maar eigenlijk is het niet nodig.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2005 19:38 #75147 door
Kijk goed of het niet de gepantserde slang is die lekt. Ik dacht eerst ook dat het blokje lekte op de aansluiting met de motor. Maar 4 weken later spoot de olie uit de leiding.Bleek dus al langer naar beneden te lopen langs de slang. Dat valt niet zo op met die metalen omwikkeling.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2005 14:34 #75146 door
Niet te vast draaien, conisch draad is als een wig. Blok is zo gescheurd voor je er erg in hebt. Laurent

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD